تنظیم ستاره

اگر علاقه ای به تغییر مکان سیارات ندارید، اما توانایی انجام پروژه های فوق مهندسی را دارید، راه حل دیگری برای شما داریم. مشکل اصلی خورشید این است که هلیوم محصول طبیعی فرآیند همجوشی ستاره ما است. سرعت سنتز هیدروژن بر اساس جرم کل خورشید تعیین می شود. هر چه یک ستاره بزرگتر باشد، سریعتر می سوزد، و به همین ترتیب ستاره های کوچکتر با سرعت کمتری می سوزند. بنابراین، اگر بخواهیم میزان تولید هلیوم را محدود کنیم، باید سرعت واکنش های همجوشی را کاهش دهیم. ساده ترین راه کاهش جرم کل خورشید است.

خوشبختانه، خورشید به طور طبیعی در حال کاهش است، اما به اندازه کافی سریع نیست. سطح خورشید دائماً جریان بی پایانی از ذرات باردار ریز را ساطع می کند که ما آن را باد خورشیدی می نامیم. از نظر آمار مقیاس انسانی، مقدار جرمی که خورشید از طریق باد خورشیدی از دست می دهد 1 تا 2 میلیون تن در ثانیه است که نرخ فوق العاده بالایی است. اما این سرعت باید کمی افزایش یابد.

خورشید در هر ثانیه یک تا دو میلیون تن از جرم خود را از طریق باد خورشیدی از دست می دهد

یکی از راه‌های تسریع از دست دادن جرم خورشید، گرم کردن سطح آن با لیزر یا پرتوهای ویژه، میدان‌های مغناطیسی قوی یا هر مکانیسم دیگری است که فرزندان ما انتخاب می‌کنند. گرم شدن سطح خورشید منجر به افزایش تولید بادهای خورشیدی می شود و در نتیجه میزان از دست دادن جرم خورشید افزایش می یابد. اما ذرات پرانرژی آزاد شده با سرعت بالا برای سکونت در زمین مناسب نیستند، بنابراین باید به مکان امنی منتقل شوند.

یکی از راه های کنترل باد خورشیدی، ساخت یک سری ایستگاه های شتاب دهنده ذرات در مدار اطراف استوای خورشید است. این ایستگاه ها به طور پیوسته ذرات باردار را مبادله می کنند و یک مدار جریان به شکل کمربند خورشیدی ایجاد می کنند. این مدار جریان، میدان مغناطیسی چنبره‌ای (به شکل دونات) ایجاد می‌کند که می‌تواند باد خورشیدی را به جریان‌های قطبی در جهت محور چرخش خورشید تبدیل کند و ذرات مضر را با خیال راحت از سیاره ما حذف کند.

میدان مغناطیسی توریک را می توان برای فشرده سازی ستاره استفاده کرد. طبق این روش ابتدا ایستگاه ها خاموش می شوند و به این ترتیب ذرات روی خورشید می ریزند. سپس با روشن کردن ایستگاه ها، میدان مغناطیسی قطع شده و روند سقوط معکوس می شود. میدان مغناطیسی اطراف استوای خورشید فشرده شده و ذرات را مجبور می‌کند از قطب‌های خورشید دور شوند.

اگر نوادگان ما پیشرفته باشند، می توانند باد خورشیدی گریزان را بگیرند و از آن برای مقاصد دیگر مانند سیستم های راکتور همجوشی برای تامین انرژی کل تاسیسات استفاده کنند و اگر خلاق باشند، می توانند جریان خروجی باد خورشیدی را در یک جهت هدایت کنند. از انرژی خورشیدی به عنوان وسیله پرتاب برای هدایت منظومه شمسی به نقاط جدید در راه شیری یا حتی فراتر از کهکشان استفاده کنید.

بیشتر بخوانید:

البته تکنیک حرکت ستاره باعث کاهش درخشندگی خورشید می شود. زیرا با وجود جرم کمتر، واکنش های همجوشی در اتمسفر ساکت تری انجام می شود که باعث کاهش قدرت و اندازه ستاره ما می شود. به این ترتیب کمربند نجات به یک قسمت داخلی منتقل می شود. ممکن است در ابتدا متوجه این موضوع نشویم زیرا کارهایی که انجام می‌دهیم برخلاف تمایل طبیعی خط حیات برای حرکت به سمت بیرون است. اما در نهایت، پس از اینکه خورشید 10 تا 20 درصد از جرم خود را از دست داد، باید زمین را به قسمت داخلی کمربند نجات منتقل کنیم تا آن را در مکان مناسب نگه داریم.

ما در نهایت با یک ستاره کوچکتر و با عمر طولانی مواجه می شویم. کوچکترین کوتوله های قرمز، با جرم کمی بیشتر از یک دهم خورشید، می توانند تریلیون ها سال زندگی کنند. اما در عین حال، ویژگی آشفته تری دارد، زیرا به دلیل جرم کم، در معرض انفجارهای ستاره ای قرار می گیرند که به طور دوره ای روشنایی آنها را دو برابر می کند. اگر فرزندان ما بخواهند این مسیر را برای افزایش عمر خورشید طی کنند، قطعا باید از این انفجارها جلوگیری کنند.

به طور کلی، اگر بشریت بتواند میلیاردها سال زنده بماند، احتمالاً به موجودی بین سیاره ای یا بین ستاره ای تبدیل خواهد شد. در این شرایط دیگر نیازی به نجات زمین نخواهد بود. شاید نوادگان دور ما بتوانند سرزمینی را که از آن سرچشمه گرفته اند به عنوان نشانه احترام حفظ کنند. شاید این لازم باشد زیرا هیچ دنیای دیگری به اندازه زمین برای زندگی مناسب نیست. به هر حال، شاید این یک پروژه هنری باشد، فرصتی برای ایجاد زیبایی و شگفتی در مقیاس بین سیاره ای قبل از خاموش شدن آتش گداخت هسته ای و مرگ ستاره ما. فصل آخر داستان که به میلیاردها سال زندگی در منظومه شمسی پایان می دهد.