به عبارت ساده، سیستم‌های CRM اطلاعات مشتری را در یک مکان متمرکز متحد می‌کند تا کسب و کارها بتوانند از این فناوری برای ایجاد روابط ارزشمند استفاده کنند. برخی از اجزای حیاتی نرم افزار CRM پیشرفته عبارتند از:

1. مدیریت سرنخ

فناوری دید ۳۶۰ مشتریان در CRM از نیاز به پلتفرم‌های متعدد برای مدیریت سرنخ‌ها جلوگیری می‌کند. ابزار CRM داده‌های متمرکز را برای دسترسی آسان و پاسخگویی به موقع به مشتریان فراهم می‌کند.

بیشتر بخوانید» در مقاله راهنمای ایجاد و مدیریت سرنخ در نرم افزار CRM شمارا با صفر تا صد این جز کلیدی در سی آر ام آشنا کرده‌ایم.

2. اتوماسیون وظایف بازاریابی

CRM وظایف بازاریابی تکراری مانند تجزیه و تحلیل، کمپین‌ها، تولید سرنخ و غیره را خودکار می‌کند. این به معنای خروجی‌های سریع‌تر و زمان بیشتری برای تمرکز کارمندان بر سایر وظایف مهم است.

3. مدیریت گردش کار

CRM گردش کار را ساده می‌کند، عملیات را ساده می‌کند و بهره‌وری را افزایش می‌دهد. پیاده‌سازی ابزار مناسب CRM می‌تواند به طور موثر از مدیریت گردش کار پشتیبانی کند.

4. گزارش‌ها و تحلیل‌ها

علاوه بر جمع‌آوری داده‌های مشتری، فناوری CRM آن را عمیقاً تجزیه و تحلیل می‌کند تا بینشی در مورد رفتار و رضایت مشتری ایجاد کند. همچنین گزارش‌ها و داشبوردهایی را برای کمک به درک عملکرد فروش ایجاد می‌کند.

5. مدیریت فروش

CRM از طریق ابزارهای اتوماسیون خود، فرآیند فروش را ساده‌تر می‌کند. برخی از ویژگی‌های کلیدی آن عبارتند از ردیابی فرصت‌ها، مدیریت سرنخ، مدیریت خط لوله فروش، پیش‌بینی و….

سی ار ام های ابری

بر اساس نیازهای تجاری، فناوری‌های CRM مختلفی وجود دارد. اگرچه هر فناوری مزایای خاص خود را دارد، ابزارهای CRM مبتنی بر ابر به طور فزاینده ای بین کسب و کارهای مختلف محبوب شده‌اند.

CRM مبتنی بر ابر بر اساس اصل ذخیره داده‌ها در سرورهای فروشنده در یک شبکه خارجی کار می‌کند.

  • یکی از مزایای بزرگ سی ار ام ابری، دسترسی آسان و همیشگی به داده‌ها و سرویس‌ها است. شما می‌توانید از هر کجا و هر زمان و هر دیوایسی، به داده‌های خود دسترسی پیدا کنید. این امکان به کاربران اجازه می‌دهد تا به بهره‌وری بیشتری از زمان خود برسند.
  • سی ار ام ابری به کاربران این امکان را می‌دهد تا بهره‌وری خود را بهبود بخشند. با استفاده از این فناوری، شما می‌توانید پردازش‌ها و عملیات خود را به بهترین شکل ممکن انجام دهید. این به معنای افزایش کارایی و کاهش زمان انجام کارهاست.
  • یکی از نگرانی‌های اصلی در مورد استفاده از تکنولوژی‌های ابری، امنیت است. با این حال، سی ار ام ابری با ارائه ابزارها و روش‌های حفاظتی پیشرفته، اطلاعات شما را در مقابل تهدیدها محافظت می‌کند. این به کاربران اطمینان می‌دهد که داده‌های حساس آن‌ها در امان هستند.
  • استفاده از سی ار ام ابری می‌تواند هزینه‌های کسب‌وکار را به شدت کاهش دهد. به جای خرید و نگهداری تجهیزات سخت‌افزاری گران، شما می‌توانید از منابع محاسباتی ابری استفاده کنید که هزینه‌ها را بهبود می‌بخشد.
  • مدیریت سیستم‌های ابری به سادگی انجام می‌شود. شما نیازی به دغدغه‌های مرتبط با نگهداری و به‌روزرسانی تجهیزات ندارید. این به شما این امکان را می‌دهد که به مسائل مهم‌تر کسب‌وکار خود تمرکز کنید.
  • یکی از ویژگی‌های بارز سی ار ام ابری، انعطاف‌پذیری آن است. شما می‌توانید منابع محاسباتی خود را به سرعت بزرگتر یا کوچکتر کنید تا به نیازهای کسب‌وکارتان پاسخ دهند.

با ساختار pay as you go سی ار ام اوج ابری به مقرون به صرفه ترین سی ار ام ایرانی تبدیل شده است. در سیستم (پرداخت به اندازه استفاده) هزینه‌ی مصرف بر اساس میزان استفاده‌ی شما تعیین می‌شود و نیازی به پرداخت حق اشتراک ماهیانه ندارید. یعنی برای دسترسی به محصول یا خدمات ویژه‌ی آن در یک زمان مشخص فقط یک‌بار هزینه می‌کنید. سپس، اگر همچنان به محصول یا خدمات احتیاج داشته باشید، مجددا هزینه آن را پرداخت می‌کنید.