اگر تا به حال از اینترنت فیبر نوری استفاده کرده اید، باید از سرعت و کیفیت بالای آن آگاه باشید.

آموزش روشی ساده برای اتصال تلویزیون هوشمند به اینترنت نوری

اگرچه سوالات مختلفی در مورد این نوع اینترنت مطرح می شود. مثلا تلویزیون های هوشمند قابلیت اتصال به اینترنت فیبر نوری را دارند؟ در رابطه با این موضوع توضیحاتی وجود دارد که در این مقاله به آنها خواهیم پرداخت.

آیا تلویزیون های هوشمند مستقیماً به اینترنت نوری متصل می شوند؟

همانطور که گفته شد یکی از سوالات متداول و مهم در مورد اینترنت فیبر این است که آیا امکان اتصال تلویزیون های هوشمند به اینترنت فیبر وجود دارد یا خیر؟ امروزه با استفاده از تلویزیون هوشمند می توانید بازی کنید، وبگردی کنید، یوتیوب، اسپاتیفای و بسیاری از پلتفرم های محلی را انجام دهید.

بنابراین نیاز به اینترنت پرسرعت قوی بسیار احساس می شود. به همین دلیل است که بسیاری از مردم قصد دارند تلویزیون خود را به اینترنت نوری متصل کنند. اول از همه باید بگوییم که امکان اتصال مستقیم تلویزیون به اینترنت نوری وجود ندارد. در واقع، هیچ تلویزیونی طراحی نشده است که بتواند مستقیماً به اینترنت فیبر نوری متصل شود. البته اتصال تلویزیون به اینترنت نوری با روشی امکان پذیر است.

راه حلی آسان برای اتصال تلویزیون به اینترنت نوری

می توانید تلویزیون خود را با استفاده از یک روش آسان به اینترنت نوری متصل کنید. برای اتصال به این اینترنت پرسرعت مانند اینترنت ADSL باید از مودم استفاده کنید. در واقع اینترنت نوری مودم های خاص خود را دارد که توسط شرکت های مختلف دنیا تولید می شود. برای اینکه بتوانید تلویزیون خود را به اینترنت نوری متصل کنید، ابتدا باید تلویزیون هوشمند را به مودم اینترنت نوری متصل کنید. همچنین اگر هنوز موفق به خرید مودم نشده اید، می توانید با مراجعه به صفحه قیمت انواع مودم فیبر نوری، آخرین قیمت و مشخصات انواع مودم فیبر نوری را مشاهده کنید.

سپس مراحل اتصال تلویزیون هوشمند به اینترنت و اتصال به اینترنت نوری را دنبال کنید. این مراحل ساده هستند و تفاوت چندانی با اتصال تلویزیون شما به اینترنت ADSL ندارند. در واقع باید از طریق این روش به طور غیر مستقیم از اتصال تلویزیون هوشمند و اینترنت فیبر لذت ببرید. همانطور که گفته شد، مودم های فیبر نوری در بازار بسیار و متنوع هستند. کافی است این کار را با خرید یک مودم اپتیکال باکیفیت انجام دهید. در زیر تعدادی از بهترین مودم های فیبر نوری را به شما معرفی می کنیم.

مودم TP-Link TX-VG 1530

یکی از مودم های اپتیکال باکیفیت که در کشور ما به فروش می رسد مودم TP-Link TX-VG 1530 است اگر موفق به یافتن و خرید این مودم شدید، می توانید با خیال راحت تلویزیون هوشمند خود را به اینترنت اپتیکال متصل کنید. زیرا بسیاری از افراد این دستگاه را به عنوان بهترین مودم اپتیکال معرفی می کنند. این مودم تک فرکانس بوده و همچنین دارای دو آنتن خارجی 5 دسی بل می باشد. علاوه بر این مودم مدل TP-Link TX-VG دارای پورت های ارتباطی کلاس B+ می باشد.

سرعت اتصال این مودم به تلویزیون هوشمند با توجه به تست های انجام شده بر روی آن بسیار بالاست. پورت های خارجی مودم TP-Link TX-VG دارای 4 پورت شبکه اترنت، SC/APC GPON، 2 پورت RJ 11 برای استفاده Voip و البته پورت USB2 می باشد.

دکمه های طراحی شده روی این مودم شامل دکمه پاور، دکمه ریست و WPS می باشد. به طور کلی اگر قصد استفاده از اینترنت فیبر نوری یا اتصال تلویزیون هوشمند به این اینترنت پرسرعت را دارید، این مودم بهترین گزینه برای شما خواهد بود.

مودم اپتیکال هواوی HG8245H

از دیگر مودم های فیبر نوری می توان به مودم Huawei HG8245H اشاره کرد. با کمک این مودم می توانید تلویزیون هوشمند را در کمترین زمان و با بالاترین کیفیت ممکن به اینترنت اپتیکال متصل کنید. سرعت دانلود این مودم هواوی در کمترین میزان 1244 مگابایت و حداکثر 2488 مگابایت است و از این نظر عملکرد فوق العاده ای دارد.

این مودم دارای دو آنتن خارجی و همچنین وای فای تک باند N300 می باشد. این مودم از نظر پورت خروجی نیز شرایط بسیار خوبی دارد. پورت های خروجی این دستگاه شامل 2 پورت PON، 4 پورت اترنت، 1 پورت تلفن VoIP و در نهایت 1 پورت USB2 می باشد. یکی دیگر از مزایای این دستگاه کنترل از راه دور است. در واقع، می توانید مودم Huawei HG8245H خود را در هر زمان از راه دور خاموش، روشن و مدیریت کنید.

اتصال تلویزیون هوشمند به اینترنت نوری لذت خاصی دارد

در این مقاله متوجه شدیم که امکان اتصال مستقیم تلویزیون به اینترنت نوری وجود ندارد. اما با خرید یک مودم اپتیکال با کیفیت و انجام مراحل لازم می توانید با تلویزیون هوشمند به اینترنت اپتیکال متصل شوید و از سرعت و کیفیت آن لذت ببرید. در صورت نیاز به خرید تجهیزات فیبر نوری می توانید به صفحه لیست قیمت انواع تجهیزات فیبر نوری مراجعه کرده و انواع تجهیزات مورد نیاز خود را به همراه مشخصات دقیق و معرفی تصویری مشاهده و خریداری نمایید.

به این پست امتیاز دهید