فناپتلکام در راستای جنبش فیبر نوری، پروژه ملی فیبر تا منازل و مشاغل (FTTx) را در شهر اهواز اجرا می کند.

به گزارش روابط عمومی فناپتلکام، تفاهم نامه استقرار فیبرهای نوری در 24 شهر استان خوزستان، چهارشنبه 14 اردیبهشت ماه 1403 با حضور معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در امور ارتباطات، مدیران ارشد اجرایی شد. سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، معاونت ساخت و ساز استانداری خوزستان و مدیران عامل اپراتورهای بهره بردار پروژه فیبر نوری در این استان امضا شد.

فن تلکام به عنوان مجری طرح ملی خانه ها و شرکت های فیبر نوری (FTTx) در اهواز، چهارشنبه ۱۴ اردیبهشت میزبان بازدید معاون وزیر ارتباطات و رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی و جمعی از مسئولان این حوزه بود. .

در این مراسم امیر محمدزاده لایوردی معاون وزیر ارتباطات و رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، مهدی روحانی نژاد معاون راهبردی سازمان تنظیم مقررات و همچنین صابر فیضی مدیرعامل فناپتلکام و تیم همراه از فیبر اهواز بازدید کردند. پروژه نوری

لازم به ذکر است این طرح در راستای هدف گذاری دولت سیزدهم مبنی بر پوشش 20 میلیون کابل فیبر نوری و توسعه اینترنت پرسرعت در کشور اجرا می شود.

بر اساس تجربه بین المللی، اجرای کامل پروژه نوری و دستیابی به اهداف تعیین شده برای اتصال مشترکین می تواند شاخص تولید ناخالص داخلی را بهبود بخشد.

تعهد پوشش شرکت فناپتلکام در شهر اهواز تا پایان سال 1403 رسیدن به 150 هزار خانوار است و تاکنون نزدیک به 113 هزار خانوار به شبکه نوری دسترسی داشته اند.