بر اساس گزارش های جدید، کارشناسان فناوری موفق شده اند سیستم عامل و دستیار هوش مصنوعی گجت Rabbit R1 را بر روی یک گوشی هوشمند اندرویدی پیاده سازی کنند. به گفته آنها، این ابزار یک اپلیکیشن ساده مبتنی بر اندروید است و نیازی به اختصاص ویجت جداگانه ندارد. سازنده این شرکت در پاسخ گفت که این ویجت نباید به یک اپلیکیشن اندروید خلاصه شود و بدون سخت افزار خاص و سیستم عامل نمی توان از آن به درستی استفاده کرد.

بر اساس گزارش Android Authority، با نصب APK امکان اجرای سیستم هوش مصنوعی R1 بر روی گوشی اندرویدی وجود دارد. این برنامه پس از نصب، سیم کارت را شناسایی می کند و می توانید به جای دکمه کناری گجت R1 از دکمه تنظیم صدا گوشی استفاده کنید. این برنامه همچنین به شما امکان می دهد یک حساب rabbithole راه اندازی کنید و از دستیار صوتی هوش مصنوعی استفاده کنید. پس چه نیازی به یک دستگاه مجزا برای چنین کاربردهایی وجود دارد؟ جسی لیو، بنیانگذار و مدیر عامل Rabbit در بیانیه ای به این سوال پاسخ داد.

راه‌انداز R1 را روی Pixel 6a راه‌اندازی کنید

سیستم ویجت Rabbit R1 فقط یک برنامه اندروید نیست

جسی لیو در پاسخ به گزارش این سایت فناوری گفت که Rabbit R1 یک اپلیکیشن اندرویدی نیست و برای استفاده از هوش مصنوعی و مدل اکشن بزرگ (LAM) به این گجت نیاز است. به طور خاص، سیستم عامل rabbit و LAM آن با AOSP (پروژه متن باز اندروید) ساخته شده اند و بر روی یک سیستم عامل ابری اختصاصی اجرا می شوند. بنابراین APK برای اندروید بدون سیستم عامل مناسب و سیستم های اختصاصی این شرکت نمی تواند دسترسی به سرویس های خرگوش را فراهم کند.

گجت R1 تنها گجتی نیست که می خواهد گوشی های هوشمند را به چالش بکشد. گجت AI پین نیز با چنین هدفی معرفی شد، اما به نظر می رسد که حتی این گجت نیز می تواند بر روی نسخه متن باز نرم افزار اندروید اجرا شود.

Rabbit همچنین اولین به روز رسانی نرم افزاری خود را برای رفع برخی مشکلات از جمله تخلیه سریع باتری R1 منتشر کرد. با این حال، با وجود گوشی های هوشمند مجهز به هوش مصنوعی، کاربران عادی هنوز تمایل زیادی به خرید گجت R1 ندارند.