در سال های اخیر، محبوبیت اینستاگرام به طور پیوسته در حال افزایش است. در حال حاضر این اپلیکیشن بیش از 1.4 میلیارد کاربر فعال دارد. دلایل مختلفی برای محبوبیت اینستاگرام وجود دارد. اما دلیل اصلی این است که تعامل و برقراری ارتباط و اشتراک گذاری عکس ها با دوستان و خانواده را آسان تر می کند.

یکی دیگر از دلایل محبوبیت این شبکه اجتماعی قابلیت های فراوان آن مانند قرار دادن ریل اینستاگرام و حفظ حریم خصوصی آن است که کاربران می توانند از آن برای محافظت از اطلاعات خود استفاده کنند. یکی از این قابلیت ها ارسال یک بار عکس است.

حال این سوال پیش می آید که چگونه عکس یکبار مصرف ارسال کنیم؟ اگر می خواهید بدانید که چگونه عکس ها و فیلم های یکبار مصرف را در دایرکت اینستاگرام ارسال کنید، تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

چرا عکس های یکبار مصرف را در اینستاگرام قرار دهید؟

جستجو برای ارتباطات ساده و موثر به برنامه های رسانه های اجتماعی مانند اینستاگرام تغییر یافته است. امروزه مردم بیشتر کار خود را به اینستاگرام تکیه می کنند. از خرید و ارتباط با دوستان گرفته تا راه اندازی کسب و کار و اشتراک گذاری و یادگیری در مورد موضوعات مختلف.

اگرچه اینستاگرام انجام فعالیت‌های مختلف را آسان‌تر کرده است، اما کاربران همچنان نگرانی‌هایی در مورد حفظ حریم خصوصی داده‌های خود دارند. این باعث شده است که اینستاگرام ویژگی هایی مانند ارسال یک بار عکس را برای کمک به اشتراک گذاری ایمن تصاویر اضافه کند.

با این قابلیت، اگر گیرنده برای اولین بار عکس یکبار مصرف ارسالی را ببیند، دیگر نمی تواند آن را ببیند. به عبارت دیگر، زمانی که می خواهید یک تصویر را به اشتراک بگذارید. اما شما نمی خواهید گیرنده آن را نگه دارد، می توانید عکس را برای یک بار استفاده ارسال کنید. به این ترتیب تا حدودی از سوء استفاده جلوگیری می شود.

یکی از معایب ارسال یک بار عکس این است که گیرنده به دلیل زمان کم ممکن است تصویر را به طور کامل مشاهده نکند. برای اینکه گیرنده دوباره عکس را ببیند، هنگام ارسال عکس، گزینه “Allow Replay” را فعال کنید. البته در نظر داشته باشید که در این صورت گیرنده می تواند از عکس اسکرین شات بگیرد.

در ادامه مراحل دقیق ارسال عکس یکبار مصرف به اینستاگرام را شرح خواهیم داد.

راهنمای گام به گام ارسال عکس های یکبار مصرف در اینستاگرام

  • اپلیکیشن اینستاگرام در دستگاه تلفن همراه خود باز کنید.
  • روی نماد پیام رسانی در گوشه سمت راست بالا ضربه بزنید.
  • چت کردن با شخصی که می خواهید یک عکس یکبار مصرف برای او ارسال کنید باز کنید.
  • روی نماد دوربین در گوشه پایین سمت چپ ضربه بزنید.