در کنفرانس سالانه توسعه دهندگان در سراسر جهان اپل (WWDC) که ماه گذشته برگزار شد، غول فناوری کوپرتینویی انبوهی از معرفی ها را ارائه کرد. یکی از اعلامیه ها در مورد هدست واقعیت ترکیبی بسیار شایع به نام Apple Vision Pro بود که این شرکت در این رویداد رونمایی نمود.

مشخصات و ویژگی های پیشگامانه ای را در خود جای داده، اما همچنین دارای برچسب قیمت هنگفت 3499 دلار است. اکنون، این شرکت با معرفی کیت توسعه دهنده ویژن پرو، هیجان را به سطح بالاتری می برد. این کیت برای توانمندسازی توسعه دهندگان برای ایجاد برنامه ها و بازی های نوآورانه برای فروشگاه App جدید در Vision Pro طراحی شده است.

کیت برنامه‌نویس Vision Pro با ساده‌سازی فرآیند ساخت اپلیکیشن و تست در ویژن پرو، ابزارهایی را به توسعه‌دهندگان ارائه می‌کند که برای ارائه تجربیات فضایی استثنایی نیاز دارند. از آنجایی که جهان از پتانسیل واقعیت ترکیبی استقبال می کند، اپل مشتاق پرورش اکوسیستمی پر رونق از برنامه های کاربردی همه جانبه است که از ویژگی ها و قابلیت های visionOS بهره می برند.

توسعه دهندگانی که مایلند بخشی از این ابتکار عمل باشند، می توانند برای یک کیت توسعه دهنده Vision Pro از طریق یک فرآیند درخواست کوتاه درخواست دهند. برای واجد شرایط بودن، متقاضیان باید دارای حساب در برنامه توسعه دهنده اپل باشند. این برنامه نیازمند ارائه جزئیاتی در مورد مهارت‌های توسعه تیم، برنامه‌های موجود، و توضیحی قانع‌کننده از برنامه یا بازی پیش‌بینی‌شده است که از ویژگی‌های visionOS بهره می‌برد.

پس از انتخاب، توسعه‌دهندگان یک کیت توسعه‌دهنده ویژن پرو قرض داده شده دریافت می‌کنند، که در آماده‌سازی برنامه‌هایشان برای راه‌اندازی اپ استور جدید در ویژن پرو مؤثر خواهد بود. این کیت با تمام منابع لازم برای کمک به توسعه‌دهندگان در ساخت، تکرار و آزمایش اثربخش خلاقیت‌های خود ارائه می‌شود. علاوه بر این، کارشناسان اپل برای بررسی‌های منظم در دسترس خواهند بود تا راهنمایی‌های ارزشمندی را در زمینه طراحی و توسعه رابط کاربری ارائه دهند و اطمینان حاصل کنند که برنامه‌های حاصل تجربه کاربری برتری را ارائه می‌دهند.

این کیت همچنین به توسعه‌دهندگان دو درخواست پشتیبانی اضافی در سطح کد می‌دهد و به آن‌ها اجازه می‌دهد تا هر مشکلی را در کد خود به سرعت و کارآمد عیب‌یابی کنند. این تضمین می‌کند که فرآیند توسعه روان و کارآمد باقی می‌ماند و توسعه‌دهندگان را قادر می‌سازد تا روی ایجاد یک تجربه واقعیت ترکیبی قانع‌کننده تمرکز کنند. از آنجایی که کیت توسعه‌دهنده ویژن پرو یک دستگاه توسعه متعلق به اپل است، باید در صورت درخواست بازگردانده شود. این رویکرد تضمین می‌کند که منابع می‌توانند برای تسهیل رشد پروژه‌های نوآورانه‌تر در آینده توزیع شوند.

فرآیند انتخاب برای کیت توسعه دهنده Vision Pro بسیار رقابتی خواهد بود و اولویت با متقاضیانی است که خلاقیت استثنایی را به نمایش می گذارند و نشان می دهند که چگونه برنامه یا بازی آنها به طور موثر از ویژگی ها و قابلیت های منحصر به فرد visionOS استفاده می کند.

در اخباری مرتبط اپل درصدد است سال جاری یا در سال 2024 نسل بعدی ساعت هوشمند اپل واچ اولترا را معرفی کند. ساعتی که بسیار موردتوجه قرار گرفت و با طراحی متفاوت نسبت به نسل های قبلی راهی بازار شد.

به گفته مینگ چی کو تحلیلگر صنعت، اپل در نسل بعدی ساعت اولترا خود تغییراتی به وجود خواهد آورد. گفته شده در این مدل از قطعات پرینت سه بعدی استفاده خواهد شد.

دکمه ها و تاج واچ اولترا ممکن است کاندیدهای اصلی باشند، پس باز هم، این امکان وجود دارد تمامی قطعا پرینت سه بعدی شوند. تغییر در روش‌های تولید انبوه اپل برای کمک به کنترل BOM گجت های پوشیدنی رده بالای اپل پشتیبانی می‌شود، حتی اگر اجزای چاپ شده با چاپ سه بعدی هنوز باید با استفاده از فرز سنتی CNC “تمام” شوند.

پیش بینی می شود که واچ اولترا در نیمه دوم سال 2023 عرضه شود. در اخباری مرتبط در گزارش اخیر، اپل پتنت جدیدی را در رابطه با کسب و کار هتلداری به دست آورده است، که اشاره ای به سرمایه گذاری بالقوه این شرکت در صنعت مهمانداری با برنامه اختصاصی هتل برای آیفون و اپل واچ دارد. این پتنت که توسط اداره علائم تجاری و ثبت اختراع ایالات متحده (USPTO) فاش شده، طیف وسیعی از ویژگی‌هایی را که می‌تواند تجربه هتل را برای مسافران متحول کند، تشریح کرد.

منبع

به این پست امتیاز بدید