دستیار متا هوش مصنوعی (هوش مصنوعی متا) که در سپتامبر سال گذشته معرفی شد، اکنون به طور رسمی بر روی تمامی پلتفرم های این شرکت، یعنی. اینستاگرام، فیس بوک، واتساپ و پیام رسان اضافه. علاوه بر این، برای اولین بار از طریق یک وب سایت جداگانه Meta.ai در دسترس است.

متا امیدوار است که دستیار هوش مصنوعی خود را به یک رقیب واقعی تبدیل کند ChatGPT به همین دلیل به غول شبکه های اجتماعی نیز تبدیل می شود لاما 3، همچنین از نسخه بعدی مدل منبع باز خود رونمایی کرد. متا ادعا می کند که Llama 3 در معیارهای کلیدی از رقبای خود بهتر عمل کرده و در کارهایی مانند کدنویسی از آنها بهتر عمل کرده است.

از امروز، دو مدل کوچکتر از Llama 3 هم برای دستیار هوش مصنوعی متا و هم برای توسعه دهندگان شخص ثالث در دسترس هستند و یک نسخه بسیار بزرگتر و چند وجهی در ماه های آینده وارد بازار خواهد شد.

مارک زاکربرگ، مدیر عامل متا به The Verge گفت که این شرکت قصد دارد متا AI را به “هوشمندترین دستیار هوش مصنوعی” تبدیل کند که “مردم در سراسر جهان می توانند آزادانه از آن استفاده کنند.”

قابلیت های منحصر به فرد دستیار هوش مصنوعی متا

دستیار هوش مصنوعی متا در حال حاضر تنها ربات چت است که از نتایج جستجوی بینگ و گوگل به طور همزمان استفاده می کند و غول فناوری تصمیم می گیرد چه زمانی از هر موتور جستجو بخواهد به درخواست کاربر پاسخ دهد. قابلیت تصویربرداری آن نیز بهبود یافته است تا بتواند انیمیشن (عمدتا GIF) و تصاویر با کیفیت تولید کند.

علاوه بر این، احمد الدیل، رئیس هوش مصنوعی متا، می‌گوید که وقتی ربات چت را باز می‌کنید، یک پنل پیشنهادی سریع با الهام از Perplexity نیز ظاهر می‌شود.

اگرچه تاکنون Meta AI فقط در ایالات متحده در دسترس بوده است، اما اکنون به زبان انگلیسی در کشورهای استرالیا، کانادا، غنا، جامائیکا، مالاوی، نیوزلند، نیجریه، پاکستان، سنگاپور، آفریقای جنوبی، اوگاندا، زامبیا و زیمبابوه و زبان‌ها در دسترس است. در آینده می آیند.