دیروز در گزارشی اعلام شد که چت بات هوش مصنوعی متا با نام هوش مصنوعی متا برای برخی از کاربران منتخب WhatsApp در دسترس است. اکنون برخی از کاربران شبکه های اجتماعی نگران اضافه شدن این چت ربات هوش مصنوعی هستند اینستاگرام اطلاع داده اند

برای اولین بار یکی از توسعه دهندگان اپل تصویر زیر را منتشر کرد در شبکه اجتماعی X ادعا می کند که به هوش مصنوعی متا در اینستاگرام دست یافته است.

به چت ربات متا هوش مصنوعی در اینستاگرام دسترسی داشته باشید

یکی از سخنگویان متا به Engadget گفت:

تجارب مبتنی بر هوش مصنوعی ما در مراحل مختلف توسعه هستند و تعدادی از آنها را به صورت عمومی در ظرفیت محدود آزمایش می کنیم.

بنابراین، این ویژگی هنوز برای همه کاربران در دسترس نیست. اگرچه TechCrunch در گزارش خود اشاره کرد که هوش مصنوعی متا در نوار جستجوی اینستاگرام قابل دسترسی است، اما Engget می گوید این ویژگی در بخش پیام های خصوصی اینستاگرام نشان داده شده است.

در هر صورت، با ضربه زدن روی این ویژگی، کاربران می‌توانند مانند دوستان خود با هوش مصنوعی متا مکالمه داشته باشند. خبرنگار Engget توضیح می دهد که از هوش مصنوعی متا خواسته است تا ردی از گربه ها را به او نشان دهد و چت بات متا این کار را انجام داد.

یکی دیگر از ویژگی های قابل توجه منوی همبرگر چت بات است که با ضربه زدن روی آن صفحه زیر ظاهر می شود که در آن لیستی از اقداماتی که هوش مصنوعی متا می تواند انجام دهد به کاربر نمایش داده می شود.

مانند دیگر غول‌های فناوری، متا در حال افزودن قابلیت‌های هوش مصنوعی به خدمات خود است و در حال حاضر در حال توسعه قابلیت‌های هوش مصنوعی مختلف برای آن‌ها است. اخیرا در گزارش دیگری به توسعه هوش مصنوعی برای نوشتن متن استوری های اینستاگرام اشاره شده است.