گوگل ممکن است در تاریخ 4 اکتبر از سیستم عامل جدید اندروید 14 خود و گوشی های هوشمند پیکسل 8 منتشر کند. این افشای بزرگ از یک پست حذف شده در شرکت مخابراتی کانادا، وب سایت Telus، به دست می آید که به انتشار همزمان اشاره دارد.

اندروید 14، با نام مستعار Android Upside Down Cake، ویژگی های هیجان انگیزی مانند «تعداد چرخه باتری» و «حالت تعمیر» را نوید می دهد. حتی به کاربران این امکان را می دهد که برنامه ها را از داخل صفحه به بیرون منتقل کنند. این اولین باری نیست که گوگل ممکن است یک نسخه جدید اندروید را با نسخه گوشی پیکسل خود همراه سازد. آنها دو سال پیش همین کار را کردند و اندروید 12 را در کنار سری پیکسل 6 منتشر کردند.

اگرچه گوگل در ابتدا قصد داشت اندروید 14 را در ماه آگوست منتشر کند، اما پس از پایان برنامه بتا در 20 سپتامبر، نکاتی کاهش یافت که نشان می‌دهد اولین نسخه در ماه اکتبر خواهد بود. با تشکر از پست Telus، ما تقریباً مطمئن هستیم که روز 4 اکتبر است. از نظر سخت افزاری، گوگل گوشی های هوشمند پیکسل 8 و پیکسل 8 پرو را معرفی می کند. این دستگاه ها دارای صفحه نمایش های OLED روشن تر با روشنایی تا 2400 نیت در مدل Pro هستند. با استفاده از پردازنده جدید Tensor G3، آنها همچنین نوید دوربین های بهتر و هفت سال به روزرسانی نرم افزاری چشمگیر را می دهند.

اگرچه پیکسل 8 پرو مجهز به تراشه Tensor G3 گوگل، اخیراً با امتیاز 1760 در تک هسته ای و 4442 در عملکرد چند هسته ای در Geekbench 6 رویت شد که اگرچه بد نیست، اما از برخی دستگاه های رقیب مانند OnePlus 11 با اسنپدراگون عقب تر است. علاوه بر این، Pixel Watch 2 و رنگ‌های جدید Pixel Buds Pro در لیست معرفی قرار دارند.

اندروید 14 در نزدیکی انتشار

در دیگر خبرها تلفن های پیکسل گوگل هنوز هم به طور کلی بازیگر نسبتا کوچکی در بازار گوشی های هوشمند هستند، اما محبوبیت آنها به ویژه در ژاپن رو به افزایش است. گزارش جدیدی از بلومبرگ با استناد به داده‌های Counterpoint Research نشان می‌دهد که گوشی های پیکسل گوگل در حال حاضر 12 درصد از بازار گوشی‌های هوشمند در ژاپن را تشکیل می‌دهند، در حالی که در سه ماهه دوم 2021 تنها 2 درصد بود.

در همین بازه زمانی، سهم بازار آیفون اپل از بازار کاهش یافته و بین 58 تا 46 درصد است. این یک تغییر قابل توجه تلقی می شود، زیرا آیفون های اپل برای مدت طولانی در بازار گوشی‌های هوشمند ژاپنی غالب بوده اند. با این حال، گوشی‌های پیکسل به دلیل قیمت‌های رقابتی، عملکرد دوربین قوی و یکپارچگی عمیق با سرویس‌های Google احتمالاً در ژاپن محبوبیت پیدا می‌کنند.

یکی دیگر از عوامل موثر در موفقیت پیکسل در ژاپن، ضعیف بودن ین است. این برند برای افراد خارج از ژاپن که می‌خواهند گوشی پیکسل بخرند، معامله خوبی است. پیکسل تنها در چند کشور به فروش می رسد و سقوط ین به پایین ترین سطح خود در بیش از 3 دهه اخیر، ژاپن را به ارزان ترین مکان برای خرید تبدیل کرده است.

گوگل همچنین از کاهش سایر برندهای اندرویدی در ژاپن سود می برد. به عنوان مثال، شارپ شاهد افزایش سهم بازار خود از 8 درصد به 11 درصد بود و سونی از 5 درصد به 6 درصد رسید. با این حال، سامسونگ خط تولید خود را در 6درصد حفظ کرد، در حالی که Oppo در واقع از 6درصد به 5درصد کاهش یافت. با این حال، آخرین سری آیفون 15 اپل ممکن است سهم بازار خود را افزایش دهد، علی‌رغم افزایش 100 دلاری قیمت آیفون 15 پرو مکس به دلیل حذف سطح ذخیره سازی کوچکتر. گوگل قرار است جدیدترین دستگاه های پیکسل خود را در رویداد هفته آینده روزه چهارشنبه معرفی کند.

منبع

به این پست امتیاز بدید