در چند سال گذشته، گوگل نسخه های جدید اندروید را در ماه آگوست منتشر کرده است. اما امسال، غول جستجو این کار را نکرد. اکنون انتظار می رود نسخه بعدی اندروید در کنار سری پیکسل 8 در ماه اکتبر منتشر شود.

شرکت‌های OEM شریک از ماه آگوست برنامه بتای عمومی اندروید 14 را برای دستگاه‌های خود اجرا می‌کنند. قابل توجه ترین آنها Oppo، OnePlus و Xiaomi هستند. همه آنها ابتکار عمل خود را در ماه آگوست با شروع از چین آغاز کردند. به تازگی، OnePlus برنامه بتای اندروید 14 خود را برای کاربران جهانی باز کرده است. حالا حتی شیائومی هم به این دسته پیوسته است.

در چین، برنامه بتا اندروید 14 توسط شیائومی تنها شیائومی 13 و شیائومی 13 پرو را پوشش می دهد. با این حال، برای بازارهای بین المللی، این شرکت Xiaomi 12T را نیز در نظر گرفته است. ما قبلاً می دانستیم که این سه دستگاه به زودی در ماه آگوست آپدیت را دریافت خواهند کرد. طبق معمول، نسخه‌های نرم‌افزار بتا برای گوشی‌های هوشمند ذکر شده فقط برای کاربران منتخب در دسترس هستند. آنها به طور انحصاری برای آزمایش کنندگان Mi Pilot عرضه می شوند.

اگرچه فایل‌های نرم افزاری را می‌توان توسط هر کسی از سرورهای شیائومی دانلود کرد، اما نمی‌توان آن‌ها را روی هر دستگاهی نصب کرد. زیرا ساخت نرم افزار حساب کاربری شیائومی، شماره IMEI و شماره سریال مرتبط با آزمایش کننده های استخدام شده توسط شرکت را بررسی می کند. بنابراین، کاربران عادی باید مدتی منتظر بمانند تا جدیدترین نرم افزار را به دست آورند. ممکن است هفته ها یا حتی ماه ها بعد از منتشر شدن اندروید 14 طول بکشد.

در مورد نسخه MIUI، هنوز 14 است، هرچند مدتی بوده که در مورد MIUI 15 می شنویم. نسخه بعدی MIUI احتمالاً در ماه نوامبر همراه سری Xiaomi 14 معرفی شد.

شیائومی 13 و چندی دیگر بتا اندروید 14 گرفتند

در اخباری مرتبط شیائومی رسماً اعلام کرده که هدفون  Redmi Buds 5 را در کنار گوشی های هوشمند سری Redmi Note 13 طی رویداد 21 سپتامبر معرفی  خواهد کرد. این اعلامیه از شبکه اجتماعی Weibo شیائومی به همراه یک پوستر تبلیغاتی منتشر شد که هدفون آینده را نشان می دهد.

همانطور که از پوستر مشخص است، Redmi Buds 5 دارای طراحی متمایز از مدل قبلی خود، Redmi Buds 4 است. Buds 4 دارای یک قاب بیضی شکل با طراحی کانالی از هدفون های خود است، اما Buds 5 دارای یک قاب مستطیل شکل با هدفون دارای ساقه است.

پوستر تیزر همچنین نشان می دهد که هدفون ها دارای قابلیت کاهش نویز فعال 46 دسی بل هستند و در سه رنگ بنفش، مشکی و سفید عرضه می شوند. به همین ترتیب، هدفون ها دارای محدوده کاهش نویز 2 کیلوهرتز و ویژگی کاهش نویز تماس با هوش مصنوعی دوگانه میکروفون خواهند بود. نسل قبلی Redmi Buds 4 شیائومی دارای کاهش نویز فعال 35dB با 3 سطح ANC است. همچنین یک میکروفون دوگانه با کاهش نویز تماس و هوش مصنوعی و یک درایور پویا 10 میلی‌متری دارد.

Redmi Buds 4 می تواند با یک بار شارژ تا 30 ساعت موسیقی پخش کند و هر هدفون 6 ساعت دوام می آورد. آنها همچنین از شارژ سریع پشتیبانی می کنند و با 5 دقیقه شارژ به شما 1 ساعت زمان گوش دادن را ارائه می دهند. این احتمال وجود دارد که Redmi Buds 5 آینده همه این ویژگی ها را به همراه حذف نویز فعال بهتر نسبت به نسل قبلی داشته باشد.

در دیگر خبرها Redmi Note محبوب‌ترین گوشی هوشمند شیائومی است. این سری در چند نسل گذشته پیشرفت زیادی کرده و در واقع، به جای بخش بودجه محور، در بخش میان رده قرار می گیرد. اگرچه آنها اکنون تقریباً دو برابر قیمت قبلی خود هستند، اما دارای ویژگی هایی هستند که با قیمت آنها مطابقت دارند. به گفته یک افشاگر قابل اعتماد، اکنون گفته می شود که این گوشی ها حتی بهتر شده اند.

منبع

به این پست امتیاز بدید