پروژه‌های هوش مصنوعی مانند ChatGPT OpenAI بخشی از دانش خود را از برخی از کارگران کم‌درآمد در صنعت فناوری می‌گیرند—پیمانکاران اغلب در کشورهای فقیر مبالغ ناچیزی برای تعمیر چت‌بات‌ها و برچسب‌های تصویر دریافت می‌کنند. روز چهارشنبه، 97 کارگر آفریقایی که آموزش هوش مصنوعی یا محتوای آنلاین را برای شرکت‌هایی مانند Meta و OpenAI تعدیل می‌کنند، نامه‌ای سرگشاده به رئیس جمهور بایدن منتشر کردند و از شرکت‌های فناوری آمریکایی خواستند تا «سوءاستفاده سیستماتیک و استثمار کارگران آفریقایی» را متوقف کنند.

اکثر امضاکنندگان این نامه از کنیا هستند، یک مرکز برون سپاری فناوری که ویلیام روتو رئیس جمهور آن این هفته از ایالات متحده بازدید می کند. کارگران ادعا می‌کنند که شیوه‌های شرکت‌هایی مانند Meta، OpenAI و ارائه‌دهنده داده Scale AI «به‌عنوان برده‌داری امروزی برابری می‌کند». این شرکت ها بلافاصله به درخواست برای اظهار نظر پاسخ ندادند.

در این نامه آمده است که یک روز کاری معمولی برای پیمانکاران فنی آفریقایی شامل “تماشای قتل و سر بریدن، کودک آزاری و تجاوز جنسی، پورنوگرافی و جنایات اغلب بیش از 8 ساعت در روز است.” به گفته این سازمان، دستمزد اغلب کمتر از 2 دلار در ساعت است، و کارگران اغلب با PTSD مواجه می‌شوند، یک مشکل کاملاً مستند در میان مدیران محتوا در سراسر جهان.

امضاکنندگان نامه می گویند که کار آنها شامل بررسی محتوا در پلتفرم هایی مانند فیس بوک، تیک تاک و اینستاگرام و همچنین برچسب گذاری تصاویر و آموزش پاسخ های چت بات برای شرکت هایی مانند OpenAI است که فناوری هوش مصنوعی مولد را توسعه می دهند. این کارگران وابسته به اتحادیه آفریقایی مدیران محتوا، اولین اتحادیه ناظران محتوا در قاره، و گروهی هستند که توسط کارگران اخراجی که قبلاً فناوری هوش مصنوعی را برای شرکت‌هایی مانند Scale AI که مجموعه داده‌ها و خدمات برچسب‌گذاری داده‌های مشتریان را می‌فروشد، آموزش دیده‌اند، تأسیس کرده‌اند. از جمله OpenAI، Meta و ارتش ایالات متحده. این نامه در وب سایت گروه فعال مستقر در بریتانیا Foxglove منتشر شد که اتحادیه های فناوری و فناوری منصفانه را ترویج می کند.

در ماه مارس، طبق نامه و اخبار، Scale AI به طور ناگهانی افراد مستقر در کنیا، نیجریه و پاکستان را از کار بر روی Retasks، پلت فرم Scale AI برای کار قراردادی منع کرد. در این نامه آمده است که این کارگران بدون اطلاع قبلی اخراج شده اند و “مقدار قابل توجهی از دستمزد پرداخت نشده به آنها بدهکار هستند”.

جوآن کینوآ، یکی از اعضای گروه کارگران سابق Retasks، در بیانیه ای به WIRED گفت: «وقتی Remotasks بسته شد، امرار معاش ما را از دست ما گرفت، غذای ما را از آشپزخانه ما خارج کرد. اما Scale AI، شرکت بزرگی که این پلتفرم را اداره می‌کند، از آن کنار می‌آید زیرا در سانفرانسیسکو مستقر است.

اگرچه دولت بایدن اغلب رویکرد خود را در قبال سیاست کارگری «کارگر محور» توصیف کرده است. در نامه کارگران آفریقایی ادعا شده است که این موضوع در مورد آنها صدق نمی کند و می گوید “ما به عنوان یک بار مصرف رفتار می کنیم”.

در این نامه آمده است: «شما این قدرت را دارید که از استثمار ما توسط شرکت‌های آمریکایی جلوگیری کنید، این کار را پاکسازی کنید و به ما شرافت و شرایط کاری عادلانه بدهید. “شما می توانید مطمئن شوید که مشاغل خوبی برای کنیایی ها وجود دارد، نه فقط آمریکایی ها.”

پیمانکاران فناوری در کنیا در سال‌های اخیر شکایت‌هایی را مطرح کرده‌اند که ادعا می‌کنند شرکت‌های برون‌سپاری فناوری و مشتریان آمریکایی آن‌ها مانند متا با کارگران خود به طور غیرقانونی رفتار کرده‌اند. در نامه روز چهارشنبه بایدن از بایدن اطمینان حاصل کند که شرکت‌های فناوری ایالات متحده با کارکنان فناوری خارجی تعامل دارند، از قوانین محلی پیروی می‌کنند و به شیوه‌های تخریب اتحادیه پایان می‌دهند. او همچنین پیشنهاد کرد که شرکت‌های فناوری «در دادگاه‌های ایالات متحده به خاطر فعالیت‌های غیرقانونی خود در هیئت مدیره، به‌ویژه برای نقض حقوق بشر و کار، پاسخگو باشند».

این نامه کمی بیش از یک سال پس از تشکیل اتحادیه آفریقایی مدیران محتوا توسط 150 کارگر منتشر شد. مقامات می گویند که متا بلافاصله تمام نزدیک به 300 ناظر محتوای مستقر در کنیایی خود را اخراج کرد و در واقع اتحادیه تازه تاسیس را متلاشی کرد. این شرکت در حال حاضر با سه شکایت از سوی بیش از 180 کارگر کنیایی مواجه است که خواستار شرایط کاری انسانی تر، آزادی سازماندهی و پرداخت دستمزدهای پرداخت نشده هستند.

کائونا مالگوی، یکی از اعضای کمیته راهبری اتحادیه آفریقایی مدیران محتوا، می‌گوید: «همه می‌خواهند مشاغل بیشتری در کنیا ببینند. «اما نه به هر قیمتی. تنها چیزی که می‌خواهیم کار مناسب و با دستمزدی است که ایمن و مطمئن باشد.»