بریتانیا از موتورهای جستجو و شرکت‌ها و پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی می‌خواهد «الگوریتم‌های سمی» را که محتوای مضر برای کودکان نمایش می‌دهند، کاهش دهند. در غیر این صورت میلیون ها دلار جریمه خواهند شد.

طبق گزارش The Verge، تنظیم‌کننده بریتانیایی Ofcom بیش از 40 الزامات پیشنهادی را برای غول‌های فناوری برای محافظت بهتر از کودکان، از جمله بررسی‌های سخت‌تر سن کاربر و تعدیل محتوا مشخص کرده است. مدیر اجرایی آفکام می‌گوید مقررات پیشنهادی مسئولیتی را بر عهده شرکت‌های فناوری برای ایمن نگه داشتن کودکان می‌گذارد.

اقدامات بریتانیا برای محافظت از کودکان در شبکه های اجتماعی

آفکام می‌خواهد شبکه‌های اجتماعی الگوریتم‌های ناسالم را کنترل کنند تا از نمایش محتوای مضر مانند سخنان نفرت یا خشونت توسط کودکان جلوگیری کنند. همچنین باید کنترل های دقیق تری روی سن کودکان وجود داشته باشد تا این کاربران تجربه ای متناسب با سن داشته باشند.

قانون موسوم به “ایمنی آنلاین” به آفکام اجازه می دهد متخلفان را تا 18 میلیون پوند (حدود 22.4 میلیون دلار) یا 10 درصد از درآمد جهانی آنها جریمه کند. این بدان معناست که شرکت های بزرگی مانند متا، گوگل و تیک تاک در معرض جریمه های بزرگ هستند.

شرکت های رسانه های اجتماعی تا 17 ژوئیه (27 ژوئیه) فرصت دارند تا قبل از ارائه درخواست های آفکام به پارلمان، الزامات تنظیم کننده را برآورده کنند. آفکام قرار است نسخه نهایی طرح خود را در بهار 2025 منتشر کند و پس از آن پلتفرم‌ها سه ماه فرصت دارند تا از این برنامه پیروی کنند.

آفکام در واقع می خواهد از قرار گرفتن کودکان در معرض محتوای مرتبط با مواردی مانند اختلالات خوردن، آسیب رساندن به خود، خودکشی و هر گونه محتوای بزرگسال، خشونت آمیز، نفرت انگیز یا توهین آمیز جلوگیری کند. پلتفرم‌ها همچنین باید به بچه‌ها اجازه دهند تا درباره محتوایی که نمی‌خواهند ببینند بازخورد منفی بگذارند، تا بتوانند فیدهای خود را بهتر مدیریت کنند.