اپیک گیمز پیش از این در یک شکایت ادعا کرده بود که اپل از دستورات دادگاه که باید به توسعه دهندگان اجازه دهد پرداخت های خارج از اپ استور را به کاربران ارائه دهند، عمل نکرده است. حالا اپل به این اتهام اپیک گیمز پاسخ داده و آنها را رد کرده است.

بر اساس گزارش رویترز، اپل در مقابل قاضی ایوان گونزالس راجرز، ادعاهای اپیک گیمز را مورد بحث قرار داده است. در سال 2020، قاضی ریاست دادگاه حماسی را بر عهده داشت، دادگاهی که اپل را به نقض قوانین ضد انحصار از طریق کنترل دقیق خود بر نحوه بارگیری برنامه‌ها و هزینه‌های دریافتی از تراکنش‌ها متهم کرد. اکنون اپل از Epic انتقاد می کند و می گوید که سازنده Fortnite می خواهد روند تجاری اپل را به گونه ای تغییر دهد که سودآوری خود را افزایش دهد.

اپل آخرین اتهامات اپیک گیمز را “بیهوده” می خواند.

اپیک گیمز در نبرد چند ساله خود با کوپرتینوها پیروز شده است. در سال 2021، قاضی راجرز به اپل دستور داد که به توسعه دهندگان آزادی بیشتری بدهد تا کاربران را به روش های پرداخت جایگزین برای خرید کالاهای دیجیتال هدایت کنند. علاوه بر این، دادگاه عالی ایالات متحده از رسیدگی به درخواست تجدیدنظر اپل در مورد آن تصمیم در ژانویه خودداری کرد.

اپیک گیمز قبلاً در یک شکایت ادعا کرده بود که اپل به وضوح حکم دادگاه را نقض کرده است. سازنده Fortnite اشاره کرد که اپل برای برخی از خریدها 27 درصد کارمزد دریافت می کند. این شرکت همچنین ادعا می کند که اپل از اطلاع رسانی برخی از برنامه ها به کاربران در مورد راه اندازی روش های پرداخت جایگزین جلوگیری کرده است.

از سوی دیگر، اپل این ادعاهای اپیک را رد کرد و آنها را «بی ارزش» دانست. اپل می‌گوید به توسعه‌دهندگان این حق را داده است که لینک‌های خرید را در خارج از اپ استور پست کنند تا از حکم دادگاه پیروی کنند و در عین حال سعی کنند اپ استور را برای کاربران ایمن نگه دارند.