بیماری کووید-19 جهان را به روش های بسیار متفاوتی تغییر داد. حتی اگر تأثیر فوری آن امروزه بیشتر از بین رفته است، عادات ما را تا حد زیادی تغییر داد. به عنوان مثال، قبلاً کار از خانه نادر بود، اما اکنون بسیار محبوب است.

این بیماری همه گیر چینی، مرکز شیوع بیماری را نیز تحت تاثیر قرار داد و باعث ایجاد مشکلاتی در تولید شد. بسیاری از شرکت ها تصمیم گرفته اند بخشی از تولیدات خود را به کشورهای دیگر منتقل کنند تا از مشکلات آینده جلوگیری کنند. اپل یکی از این شرکت هاست و سرمایه گذاری زیادی در هند انجام داده است. طبق اخبار اخیر، اپل می‌خواهد کارهای بیشتری در هند انجام دهد. آنها در حال برنامه ریزی برای افزایش ساخت قطعات در داخل کشور هستند.

طبق گزارش Moneycontrol، اپل به دنبال افزایش تولید قطعات داخلی خود در هند است. این سازنده آیفون جزئیات برنامه های خود را در نشستی با مقامات ارشد وزارت دارایی به اشتراک گذاشته است. این مقام گفت که اپل علاقه مند به افزایش پایه قطعات داخلی خود بوده و فعالانه به دنبال راه هایی برای انجام این کار است.

این جلسه بر روی درک بهتر زنجیره تامین و چگونگی بومی سازی بیشتر فرآیند تولید متمرکز شد. رشد کلی صنعت تولید گوشی های هوشمند در هند نیز مورد بررسی قرار گرفت. دولت پذیرای ارائه هیچ گونه مشوق مالیاتی برای اپل نیست، اما این شرکت همچنان علاقه مند به سرمایه گذاری در هند است. این مقام گفت که اپل می‌خواهد «سریع‌تر بومی شود» و «میل به افزایش پایه تولید داخلی قطعات در هند است».

این حرکت احتمالاً بخشی از استراتژی گسترده‌تر اپل برای تنوع بخشیدن به زنجیره‌های تامین خود فراتر از چین است. بخش عمده ای از تامین کنندگان اپل در چین مستقر هستند و این شرکت در سال های اخیر به دنبال کاهش اتکای خود به این کشور بود. اپل از سال 2017 اقدام به تولید آیفون در هند کرد. این شرکت در حال حاضر حدود 7 درصد از آیفون های خود را در هند تولید می کند و انتظار می رود این تعداد در سال های آینده افزایش یابد.

برنامه های اپل برای افزایش تولید قطعات داخلی در هند یک پیشرفت مثبت برای صنعت الکترونیک این کشور است. طرح PLI دولت در حال حاضر سرمایه‌گذاری قابل توجهی را از تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند جذب کرده است و این اقدام اپل احتمالاً صنعت را بیشتر تقویت می‌کند. انتظار می رود افزایش فعالیت های تولیدی باعث ایجاد شغل و رونق اقتصادی شود. همچنین به هند کمک می کند تا از نظر تولید لوازم الکترونیکی به کشوری متکی به خود تبدیل شود.

اپل به دنبال تولید محصول بیشتر در هند

در دیگر خبرها اپل Vision Pro، اولین هدست واقعیت ترکیبی این شرکت، در جریان WWDC 2023 رونمایی شد. «رایانه فضایی» با ویژگی VisionOS در بخش نرم‌افزاری، دارای نمایشگرهای OLED دوگانه با وضوح فوق‌العاده بالا با مجموع 23 میلیون پیکسل است. اپل پیشنهاد کرده است که نرخ نوسازی صفحه نمایش روی 90 هرتز تنظیم شده، اما شایعات ادعا می کنند که بسته به محتوا می تواند تا 100 هرتز نیز افزایش یابد.

DuanRui، یکی از افشاگران در توییتر، می گوید که نرخ نوسازی Vision Pro به طور پیش فرض 90 هرتز است و می تواند تا 100 هرتز نیز افزایش یابد. این نشان می دهد که هدست از نرخ نوسازی متغیر پشتیبانی می کند و می تواند نرخ نوسازی خود را بسته به محتوای نمایش داده شده تنظیم کند. برای زمینه، آیفون‌های مدل پایه دارای نرخ نوسازی 60 هرتز هستند، در حالی که آیفون 13 پرو و آیفون 14 پرو دارای حداکثر نرخ نوسازی 120 هرتز هستند.

همانطور که 9to5Mac نشان می دهد، 90 هرتز به طور کلی حداقل نرخ نوسازی برای یک تجربه واقعیت مجازی راحت در نظر گرفته می شود. این بدان دلیل است که مغز شما بیشتر احتمال دارد 90 هرتز را به عنوان حرکت واقعی بپذیرد. با این حال، حتی اگر نرخ نوسازی کمتر از 90 هرتز باشد، ممکن است به دلیل ماهیت محاسبات فضایی تفاوت قابل توجهی را متوجه نشوید.

به این پست امتیاز بدید