پس از بازنشستگی نسخه هیدرولیک ربات انسان نما اطلس، Boston Dynamics مدل تمام الکتریکی این ربات را با ویژگی های بسیار پیشرفته تر معرفی کرد.

ربات Atlas در ابتدا برای اهداف جستجو و نجات طراحی شده بود، اما Boston Dynamics می گوید مدل جدید برای برنامه های کاربردی در دنیای واقعی طراحی شده است. این شرکت اطلس را پویاترین ربات انسان نمای جهان می نامد.

بوستون داینامیکس

ویدئویی نشان می‌دهد که اطلس دراز کشیده و پاهایش را چرخانده تا بایستد. سپس سر خود را 180 درجه و سپس بدن خود را می چرخاند. چرخش پاها و بقیه بدن کمی ناهنجار و ترسناک است، اما تعادل و انعطاف قابل تحسین ربات را نشان می دهد.

اطلس الکتریک نسبت به مدل قبلی خود باریکتر و شیک تر به نظر می رسد، کمی شبیه مردی است که کت و شلوار بزرگی پوشیده است. ربات جدید اطلس سر انسان نما ندارد و در عوض دارای صفحه نور دایره ای است.

بوستون داینامیکس

بوستون داینامیکس می گوید فناوری تولید خودروی نسل بعدی هیوندای یک “محل آزمایش ایده آل” برای ربات اطلس خواهد بود. این سازنده بزرگ ربات قصد دارد در ماه‌های آینده، در ابتدا با برخی از شرکای تجاری خود، توانایی‌های این ربات را نشان دهد.

بوستون داینامیکس

در حال حاضر ربات اطلس در محیط آزمایشگاهی قرار می گیرد و می تواند هر گونه اجسام سنگین و نامتقارن را بلند و جابجا کند. سازنده ادعا می کند که اطلس جدید قدرتمندتر از قبل خواهد بود و معتقد است که می تواند به زودی تجاری شود.

Boston Dynamics می گوید: «اطلس ظاهری انسان نما دارد، اما ما این ربات را مجهز می کنیم تا وظایف خود را به بهترین شکل ممکن انجام دهد. اطلس به گونه ای حرکت خواهد کرد که توانایی های خود را فراتر از محدودیت های انسانی سوق دهد. با ترکیب سال‌ها تجربه عملی، ما به توانایی خود در ارائه رباتی با قابلیت‌های منحصربه‌فرد برای مقابله با کارهای خسته‌کننده، کثیف و خطرناک در برنامه‌های کاربردی در دنیای واقعی اطمینان داریم.

Boston Dynamics تنها شرکتی نیست که روی ربات های انسان نما کار می کند. تسلا ربات Optimus را در دست ساخت دارد و اخیرا ربات دیگری به نام Menteebot توسط Mentee Robotics معرفی شده است که با استفاده از درخواست های صوتی طبیعی قابل کنترل است.