لازم نیست توسط قاتل سایبورگ آرنولد شوارتزنگر که توسط Skynet در سال 1984 سفارش داده شد، متحجر شوید. نابودگر نگران این باشیم که روبات‌های انسان‌نمای دوپا و فوق‌قوی همه‌جانبه که با سرعت بالا می‌روند، به عقب برمی‌گردند و می‌ایستند، ممکن است طوری برنامه‌ریزی شوند که با دیدن گردن ما را بشکنند. (و اسلحه های لیزری هرگز به آنها تفنگ لیزری ندهید.)

با Old Atlas، می‌توانیم با این ایده که ویرایش هوشمندانه به این معنی است که اطلس مانند ویدیوهای ویروسی اولیه روی زمین ناهموار نمی‌ایستد، آرامش پیدا کنیم. اشتباهات در ویدئوی بازنشستگی ثابت می کند که این قوز درست بوده است. با این حال، ویدیوی امروز ممکن است ترس‌های ارباب رباتی را که از آن زمان تاکنون سرکوب کرده‌اید، احیا کند. این چیز ترسناک است و نه فقط به این دلیل که حلقه صورت دارد. (چه کسی “روبات اینفلوئنسر یوتیوب” را در کارت بینگوی 2024 خود داشت؟)

از آشنایی با شما خوشحالم، اطلس قدیمی – شما یک ماشین بزرگ، دیوانه، پارکوریست و فلزی هستید.

اگر شما کارگر انبار آمازون هستید، ترسناک است، زیرا نیو اطلس می تواند با یک دست سه انگشتی که پشت رباتیک خاکستری مات آن بسته شده، این کار را انجام دهد. با این حال، احتمال بیشتری وجود دارد که هیوندای، که بوستون داینامیکس را در سال 2020 با ارزش یک میلیارد دلار خریداری کرد تا به زودی اطلس را در کارخانه های خودروسازی خود راه اندازی کند. بوستون داینامیکس در بیانیه ای با اعلام عرضه اطلس کاملاً جدید تأیید کرد: «سفر با هیوندای آغاز خواهد شد.

باز هم هیچ جزئیاتی منتشر نشده است، اما می‌توان فرض کرد که اطلس جدید به جای جوشکاری لیزری، وظایف خسته‌کننده و تکراری در کارخانه‌های این شرکت کره‌ای داده خواهد شد. (به یاد داشته باشید، لیزرها را از ربات ساقی دور نگه دارید.)

هیوندای تنها شرکتی نیست که قصد دارد از ربات های انسان نما به عنوان کارگر استفاده کند. Sanctuary AI کانادا در 11 آوریل اعلام کرد که تسلا را که هنوز در حال توسعه ربات‌های انسان‌نما Optimus است، اعلام کرد که یک ربات انسان‌نما را به Magna، یک شرکت خودروسازی اتریشی که خودروهای مرسدس، جگوار و BMW را مونتاژ می‌کند، عرضه می‌کند.

و استارتاپ روباتیک مستقر در کالیفرنیا، Figure، در ماه فوریه اعلام کرد که 675 میلیون دلار از سرمایه گذارانی از جمله انویدیا، مایکروسافت و آمازون برای همکاری با OpenAI در زمینه هوش مصنوعی مولد برای روبات های انسان نما جمع آوری کرده است.

یک ربات انسان نمای عمومی که می تواند در حال پرواز یاد بگیرد. چه چیزی ممکن است با آن اشتباه باشد؟