بازار ارزهای دیجیتال روز جمعه شاهد یک اصلاح قیمت نسبتاً عمیق بود. قیمت هر واحد بیت کوین بیش از 6 درصد کاهش یافت و به حدود 65000 دلار رسید و کل بازار کریپتو با 7.8 درصد اصلاح مواجه شد. این اصلاح در بازار آلت کوین عمیق تر بود. بنابراین 10 ارز دیجیتال برتر بین 8 تا 15 درصد کاهش قیمت را تجربه کردند.

طبق داده‌های CoinGlass، در 24 ساعت گذشته حدود 925 میلیون دلار از موقعیت‌های خرید ارزهای دیجیتال اهرمی نقد شده است. این رقم بزرگترین ضرر سرمایه معامله گران در ماه گذشته است.

دلیل اصلی این نوسانات افزایش تنش های ژئوپلیتیکی در روز جمعه بود. شرایطی که سرمایه گذاران را به سمت دارایی های سنتی امن مانند اوراق قرضه و دلار سوق داد.

اصلاح قیمت در بازار ارزهای دیجیتال در سایر دارایی ها نیز مشاهده می شود. بنابراین شاخص S&P500 و حتی قیمت طلا نیز همزمان با بازار کریپتو کاهش یافت. این نشان می دهد که سرمایه گذاران علاوه بر نگرانی در مورد تورم و شاخص CPI، کاهش احتمالی نرخ بهره توسط فدرال رزرو را نیز در نظر دارند.

نوسانات ضمنی گزینه های بیت کوین اواخر هفته گذشته افزایش یافت و روند نزولی هفته قبل را معکوس کرد. آدام مک کارتیتحلیلگر Kaiko Research توضیح می دهد که این افزایش معمولاً نشان دهنده کاهش اعتماد رهبران بازار به جهت قیمت است. افزایش نوسانات ضمنی اغلب باعث می شود که معامله گران برای محافظت از موقعیت های معاملاتی فعلی خود در برابر نوسانات احتمالی قیمت (بالا یا پایین) هزینه بیشتری بپردازند.

Kaiko Research به افزایش قابل توجهی در نوسانات ضمنی قراردادهایی که در دو هفته آینده منقضی می شوند اشاره می کند. بنابراین این رقم تنها در دو روز از 59 به 71 درصد رسید. این افزایش نشان دهنده انتظار فزاینده سرمایه گذاران از نوسانات کوتاه مدت است.

اصلاح قیمت در بازار آلت کوین با شدت بیشتری انجام شد. اتریوم به عنوان دومین ارز دیجیتال بزرگ پس از بیت کوین، با کاهش شدیدی مواجه شد و تا 12 درصد به پایین ترین سطح خود رسید. عددی که بزرگترین کاهش روزانه برای این ارز دیجیتال از پایان سال 2022 تا به امروز است.

Solana و Dogecoin روند مشابهی را دنبال کردند و به ترتیب تقریباً 12% و 13% سقوط کردند. Cardano و Polkadat نیز با کاهش قابل توجهی مواجه شدند و هر کدام 15 درصد کاهش قیمت را تجربه کردند.