سامسونگ با انتشار نسخه‌ی بتای One UI 6.0 مبتنی‌بر اندروید ۱۴ برای گلکسی F23 5G، همه‌ی کاربران را شگفت‌زده کرد. این اولین‌بار است که شرکت کره‌ای به‌روزرسانی آزمایشی One UI را برای گوشی مقرون‌به‌صرفه‌ منتشر می‌کند. هیچ دستگاه دیگری از سری گلکسی A، گلکسی F یا گلکسی M، با چنین قیمتی تاکنون آپدیت آزمایشی One UI را دریافت نکرده‌اند.

براساس اعلام SamsungSWupdate، آپدیت بتای One UI 6.0 مبتنی‌بر اندورید ۱۴ برای گلکسی F23 با شناسه‌ی E236BXXU4ZWJ2 ارائه شده است. این آپدیت تقریباً ۲٫۶ گیگابایت حجم دارد و بنابراین پیشنهاد می‌شود برای دانلود از شبکه‌ی وای‌فای پایدار و پرسرعت استفاده کنید. ظاهراً آپدیت مذکور فعلاً در هند منتشر شده زیرا گوشی گلکسی F23 به‌طور انحصاری برای بازار این کشور درنظر گرفته شده است. آپدیت جدید همچنین شامل وصله‌ی امنیتی اکتبر ۲۰۲۳ اندروید می‌شود.

اگر قصد دارید One UI 6.0 را روی گوشی سامسونگ گلکسی F23 خود آزمایش کنید نیاز به نصب برنامه‌ی Samsung Members دارید. پس‌از بازکردن این برنامه، وارد حساب سامسونگ خود شوید و در گام بعد روی بنر One UI 6.0 Beta Program در صفحه‌ی اصلی اپلیکیشن ضربه بزنید. پس‌از ثبت‌نام به تنظیمات گوشی مراجعه کرده و وارد بخش Software update شوید و در نهایت Download and install را انتخاب کنید.

گلکسی F23 اوایل سال ۲۰۲۲ با اندروید ۱۲ عرضه شد و آپدیت اندروید ۱۳ را نیز اواخر سال گذشته دریافت کرد. اینکه سامسونگ نسخه‌ی بتای One UI 6.0 را برای چنین دستگاه مقرون‌به‌صرفه‌ای ارائه داده، واقعاً عالی است. برای آشنایی بیشتر با تغییرات و قابلیت‌های این به‌روزرسانی سری به مقاله‌ی نگاه نزدیک زومیت به One UI 6.0 بزنید.