سال ۲۰۱۶، سامسونگ یکی از هوشمندانه‌ترین تصاحب‌های دنیا را انجام داد؛ تصاحب ۸ میلیارد دلاری برند هارمن کاردن که زیرمجموعه‌ای از پرآوازه‌ترین برندهای سیستم‌های صوتی ازجمله JBL، اینفینیتی، AKG، مارک لوینسون، Revel و صدالبته خود هارمن‌ کاردن را به مالکیت کره‌ای‌ها درآورد؛ اما سامسونگ ترجیح داد تمام این برندها مستقل از نام شرکت مادر به فعالیت خود ادامه دهند، طوری‌که حالا افرادی زیادی هستند که نمی‌دانند JBL یا هارمن‌ کاردن، دو تا از پرطرفدارترین برندهای تولیدکننده‌ی محصولات صوتی در جهان، تحت مالکیت سامسونگ فعالیت می‌کنند.

خود سامسونگ اما دامنه‌ی محصولات صوتی‌اش را به ساندبار، هدفون و سیستم‌های صوتی معروف‌به «تاور اسپیکر» محدود کرده است؛ اسپیکرهای بزرگ مخصوص مهمانی که به‌خاطر حجم صدای زیاد، پوشش بیس مطلوب، نورپردازی‌های هیجان‌انگیز و گاهی هم قابلیت «کارائوکه»، محبوبیت زیادی دارند.

خانواده‌ی تاور اسپیکرهای سامسونگ که به‌نام «ساند تاور» شناخته می‌شوند، از سه مدل ST90B و ST50B و ST40B تشکیل شده‌اند که بسته‌به قدرت درایورها و توان خروجی، به‌ترتیب در درسته‌بندی بالارده، میان‌رده و اقتصادی قرار می‌گیرند.

من برای بررسی مدل «اقتصادی» این خانواده، یعنی ST40B را در اختیار داشتم که با برچسب‌قیمتی ۳۸۰ دلار، تقریبا با اسپیکر JBL Boombox 3 با توان خروجی ۱۳۶ وات که پیش‌تر بررسی کرده بودم، هم‌قیمت است.

تاور اسپیکر ST40B سامسونگ با ابعاد ۲۸ در ۵۶ در ۲۶ سانتی‌متر و وزن ۸ کیلوگرم، بدون چرخ و دسته، برای افرادی با جثه‌ی کوچک به‌هیچ‌وجه اسپیکر قابل‌حمل محسوب نمی‌شود؛ اما باتوجه به اینکه این اسپیکر مخصوص مهمانی است، احتمالا پس از انتخاب جای قرارگیری آن در خانه، دیگر به جابه‌جایی مداوم آن نیازی نخواهید داشت.