هشتمین همایش بین المللی برنامه نویسی زنگ به عنوان بزرگترین رویداد علمی دانش آموزان کشور در پایان مرداد ماه سال جاری برگزار می شود. کنفرانس HOC ویژه دانش آموزان مقطع راهنمایی است که در ادامه با آن آشنا خواهیم شد.

Hour of Code یک رویداد جهانی است که توسط Code.org ایجاد شده است. هدف آن آشنایی دانش‌آموزان با علوم کامپیوتر و گسترش مشارکت در این رشته است که هرساله در سراسر جهان به عنوان بخشی از هفته جهانی آموزش علوم کامپیوتر برگزار می‌شود.

هر ساله میلیون ها دانش آموز از سراسر جهان به این جنبش بین المللی می پیوندند تا لذت کدنویسی را از طریق بازی ها و آموزش های سرگرم کننده تجربه کنند.

کلاس کدنویسی در ابتدا به عنوان مقدمه ای یک ساعته برای آموزش علوم کامپیوتر شروع شد. هدف از این برنامه آشنایی دانش آموزان با مفاهیم “برنامه نویسی” و دید الگوریتمی بود تا نشان دهد که هر کسی می تواند این اصول را بیاموزد.

این رویداد واقعاً با هدف متخصصان کامپیوتر برگزار نمی شود، بلکه با ارائه آموزش های اولیه سعی در آشنایی دانشجویان با علوم کامپیوتر دارد. یادگیری برنامه نویسی علاوه بر اینکه به افراد اجازه می دهد ایده های خود را به واقعیت تبدیل کنند، تفکر منطقی و حل مسئله را نیز به آنها می آموزد.

درک برنامه نویسی به دانش آموزان کمک می کند تا به تمام روش های ممکن حل مسئله فکر کنند تا در هنگام مواجهه با مشکلات به بهترین نتایج دست یابند. همچنین هر بار که با چالش جدیدی روبرو می شوند، باید به دنبال راه حل های متفاوتی باشند تا در نهایت به پاسخ مناسب برسند.

زنگ برنامه نویسی دانشگاه شیراز

گروه کامپیوتر دانشگاه شیراز یکی از برگزارکنندگان رویداد جهانی برنامه نویسی در ایران است. تا به امروز بیش از 1200 دانشجو در کنفرانس های قبلی شرکت کرده اند.

دانشگاه شیراز امسال برای هشتمین بار میزبان تمامی دانشجویان علاقه مند به برنامه نویسی است.

به شرکت کنندگان این رویداد گواهینامه بین المللی داده می شود که نشان می دهد آنها جزو میلیون ها دانش آموزی هستند که در این رویداد جهانی شرکت کرده اند.

مقدمه ای بر آموزش پیشرفته تفکر الگوریتمی و توانایی حل مسئله و انجام یک سری بازی HOC، آموزش مقدماتی زبان برنامه نویسی پایتون (به عنوان محبوب ترین و یکی از کاربردی ترین زبان های دنیا)، انجام یک سری از مسابقات کدنویسی و الگوریتمی با حضور پررنگ دانش آموزان و … از جمله برنامه های رویداد هشتم برنامه زنگ.

این رویداد از 25 مرداد تا 3 شهریور ماه سال جاری برگزار می شود و علاقه مندان می توانند به سایت این همایش مراجعه کنند.