در جهان دیجیتالی امروز، امنیت سایبری از همیشه مهم‌تر است. به همین سبب نیاز به متخصص‌هایی که از پایگاه داده‌های دیجیتال ما محافظت می‌کنند، بیشتر شده است. هکرهای اخلاقی هم کسانی هستند که با هک کردن وبسایت‌های مختلف، باگ‌ها و منافذ آن‌ها را به صاحبان وب‌سایت نشان می‌دهند. در مرکز این ماجرای امنیت سایبری هم یک ابزار مهم وجود دارد؛ یک لپ تاپ برای هک!

البته لپ تاپ یک هکر تنها یک قطعه سخت‌افزاری نیست. یک لپ تاپ برای هک دریچه‌ای به جهانی از احتمالات مختلف است. چه یک هکر اخلاقی در حال رشد، یک متخصص امنیت سایبری یا یک شخص علاقه‌مند به اکتشاف دیجیتالی باشید، انتخاب یک “لپ تاپ برای هک” مناسب حائز اهمیت بالایی است. در این مقاله ما قصد داریم برخی از بهترین لپ تاپ‌ها برای هکر و همچنین سخت‌افزار مورد نیاز برای انجام این کار را به شما معرفی کنیم.

سیستم مورد نیاز برای هکرها

سخت‌افزار مورد نیاز برای هک کردن به نوع فعالیت‌هایی که دقیقا می‌خواهید انجام دهید، بستگی خواهد داشت. با این وجود در ادامه به صورت کلی یک سری نیازمندی‌های سخت‌افزاری را به شما نشان می‌دهیم. به یاد داشته باشید که این توصیه‌ها جامع هستند و ممکن است سیستم مورد نیاز شما کمی متفاوت باشد.

سخت‌افزار حداقل پیشنهادی
پردازنده (CPU) پردازنده دو هسته‌ای (مثل Intel Core i3) پردازنده چهار هسته‌ای (مثل Intel Core i5)
رم 8 گیگابایت 16 گیگابایت یا بیشتر
حافظه ذخیره‌سازی 256 گیگابایت SSD 512 گیگابایت SSD یا بیشتر
کارت گرافیک (GPU) کارت گرافیک یکپارچه (برای بیشتر امور) کارت گرافیک مجزا (برای کارهای خاص)
سیستم عامل زیرمجموعه‌ای از لینوکس (مثل Kali Linux یا Parrot OS) زیرمجموعه‌ای از لینوکس (مثل Kali Linux یا Parrot OS)
کارت شبکه استاندارد وایرلس خوب و پورت Ethernet استاندارد وایرلس خوب و پورت Ethernet
عمر باتری عمر باتری خوب عمری باتری عالی
پشتیبانی از مجازی‌سازی پشتیبانی از VT-x یا AMD-V پشتیبانی از VT-x یا AMD-V

بهترین لپ تاپ برای هک

حال که با حداقل سخت‌افزار مورد نیاز برای هک آشنا شده‌اید، چند لپ تاپ مناسب برای هک را به شما معرفی می‌کنیم. هر کدام از این لپ تاپ‌ها برای بودجه متفاوتی مناسب هستند و شما می‌توانید بدون صرف هزینه زیاد هم یک لپ تاپ برای هک خریداری کنید.

لپ تاپ Acer Aspire 5 یک سری لپ تاپ میان‌رده بسیار محبوب است. لپ تاپ‌های Acer Aspire 5 به خاطر تعادل خوبی که بین قدرت، امکانات و قیمت مناسب دارند معروف هستند. این لپ تاپ‌ها بخشی از سری Acer Aspire از خانواده لپ تاپ ایسر هستند که شامل مدل‌های مختلفی از لپ تاپ‌های برای استفاده روزمره می‌شود. Acer Aspire 5 هم یکی از بهترین لپ تاپ‌های میان‌رده برای امنیت سایبری است.

مدل پیشنهاد شده به شما، تمام چیزهایی که از یک لپ تاپ برای هک می‌خواهید را در اختیار شما قرار می‌دهد. البته شما می‌توانید مدل‌های Acer Aspire 5 دیگری را هم پیدا کنید که سخت‌افزار ضعیف‌تر یا قوی‌تری دارند. برخی مدل‌ها فاقد حافظه گرافیکی مجزا هستند که قیمت آن‌ها را پایین‌تر می‌آورد. اگر به دنبال انجام کاری هستید که نیازی به یک GPU قدرتمند ندارد، می‌توانید به سراغ آن مدل‌ها بروید.

اگر بتوانید برخی محدودیت‌های macOS را نادیده بگیرید و هر از چند گاهی آن‌ها را دور بزنید، MacBook Pro M2 یک لپ تاپ قدرتمند با قابلیت حمل و نقل بسیار بالا است. این لپ تاپ هنوز هم تاچ‌بار معروف اپل که برخی افراد دوست دارند و برخی افراد از آن متنفر هستند را نیز در خود دارد.

رسیدن به یک تعادل فوق‌العاده بین قدرت و وزن کم یکی از مزایای اصلی این مک بوک اپل است. با وجود اینکه سخت‌افزار درونی MacBook Pro M2 تقریبا با MacBook Air M2 یکسان است، اما برتری Pro داشتن فن‌های کولینگ است. این فن‌ها به پردازنده اجازه می‌دهند تا مدت زمان بیشتری را با قدرت بیشتر کار کند.

اگر به دنبال یک لپ تاپ برای دانشجویان امنیت سایبری هستید، سری Asus VivoBook Pro بهترین انتخاب است. این لپ تاپ‌ها انتخاب بسیار خوبی برای انواعی از هکرها هستند که تمام نیازهای آن‌ها را برطرف خواهند کرد. مدلی که سری خانواده لپ تاپ ایسوس Vivobook به شما معرفی کرده‌ایم مجهز به یک پردازنده قدرتمند AMD Ryzen 7 شده است. به علاوه این یک لپ تاپ یک GPU اختصاصی با 4 گیگابایت حافظه VRAM دارد. نرخ نوسازی صفحه نمایش Full HD آن هم 144 هرتز است.

ممکن است بودجه محدودی داشته باشید و به دنبال لپ تاپی باشید که حداقل‌های یک لپ تاپ هکینگ مناسب را داشته باشد. در این صورت خرید یک لپ تاپ لنوو IdeaPad Slim 3 به شما توصیه می‌شود. IdeaPad Slim 3 از یک پردازنده i3 نسل 13 اینتل استفاده می‌کند. پردازنده‌ای که مجهز به 5 هسته و 6 رشته است. 8 گیگابایت رم LPDDR4 و 256 گیگابایت حافظه SSD هم از دیگر ویژگی‌های سخت‌افزاری IdeaPad Slim 3 هستند. این سخت‌افزار نسبتا باعث شده تا با قیمت بسیار مناسبی طرف باشیم. اما مطمئن باشید که IdeaPad Slim 3 نیازهای اولیه یک هکر را برطرف می‌کند.

آیا MacBook برای هکرها انتخاب خوبی است؟

بله و خیر. مک بوک‌هایی که از پردازنده اینتل استفاده می‌کنند، راحت‌تر از مدل‌های جدید قادر به اجرای سیستم عامل‌های دیگر مثل لینوکس و ویندوز هستند. اگر ترجیح می‌دهید که یکی از لپ تاپ‌های جدید M1/M2 اپل را داشته باشید، هنوز هم می‌توانید با استفاده از Parallels سیستم عامل‌های دیگر را اجرا کنید. اما برای این کار باید اشتراک Parallels را خریداری کنید. اگر در کارتان به سیستم عامل‌های قدیمی نیازی ندارید، MacBook می‌توانید انتخاب بسیار خوبی باشد.

آیا هک کردن مک از ویندوز دشوارتر است؟

بسیاری از افراد این باور اشتباه را دارند که هک کردن مک از ویندوز دشوارتر است. اما واقعیت این است که هک کردن هر دوی این سیستم عامل‌ها به یک اندازه ساده است. کاربران مک به اندازه ویندوز هک نمی‌شوند، چرا که هک کردن سیستم‌های ویندوز سود بیشتری دارد. حدود 90 درصد بازار کامپیوتر جهان در حال حاضر از ویندوز استفاده می‌کنند. پس می‌توان که کاربران مک صرفا به این دلیل امن‌تر هستند که کمتر مورد تهاجم قرار می‌گیرند.

آیا هکرها به کامپیوتر قدرتمندی نیاز دارند؟

اگر به دنبال اجرای برنامه‌های رمزگشا یا ماشین‌های مجازی هستید، به قدرت سخت‌افزاری زیادی نیاز خواهید داشت. شما حتی ممکن است به یک GPU مجزا برای سرعت بخشیدن به پروسه‌ها نیاز داشته باشید. اما اگر قصد انجام کارهای سبک‌تری را دارید و یا تحت آموزش هستید، یک لپ تاپ میان‌رده یا پایین‌رده هم کار شما را راه می‌اندازد.

برای هک کردن به چه میزان رم نیاز دارید؟

برخی هکرها می‌توانند با 8 گیگابایت رم هم کار خود را انجام دهند. شما حتی می‌توانید با 8 گیگابایت رم برخی ماشین‌های مجازی هم اجرا کنید. با این وجود اگر به دنبال اجرای چندین VM سنگین هستید، حداقل به سراغ 16 گیگابایت رم بروید. برای اینکه خیال‌تان راحت باشد می‌توانید به سراغ 32 گیگابایت رم هم باشید.

جمع‌بندی

سخت‌افزار مناسب یک هکر بسته به نیازهای او متفاوت است. برای مثال اگر قصد اجرای چندین ماشین مجازی را ندارید، یک لپ تاپ بسیار ساده هم کارراه‌انداز خواهد بود. اما اگر VMها هدف شما هستند، لپ تاپی را نیاز خواهید داشت که سخت‌افزار قدرتمندی دارد.

مهم نیست که با چه دلیلی به دنبال هکر شدن هستید، سخت‌افزار مناسب از انجام شدن امور شما بدون درد و خونریزی اطمینان حاصل خواهد کرد. بهترین لپ تاپ برای هک لپ تاپی است که تمام نیازهای شما را برطرف کرده و در بودجه شما هم بگنجد.