رابط کاربری MIUI شیائومی یکی از قدیمی ترین رابط های کاربری در گوشی های اندرویدی است. چندی پیش، MIUI به عنوان یکی از بهترین رابط های کاربری در گوشی های اندرویدی شناخته می شد. اما کیفیت این رابط کاربری در سال های اخیر به خصوص در گوشی های مقرون به صرفه کاهش یافته است.

در حال حاضر با توجه به فروش بالای گوشی های شیائومی در جهان، تخمین زده می شود که تعداد کاربران فعال ماهانه این گوشی ها بیش از 600 میلیون نفر باشد. بنابراین به طور متوسط ​​روزانه نیم میلیارد نفر با رابط کاربری شیائومی تعامل دارند.

با توجه به آمار و ارقام ذکر شده ارائه نسخه جدید رابط کاربری MIUI می تواند کیفیت تجربه کاربری را برای بسیاری از کاربران بهبود بخشد. انتظار می رفت نسخه بعدی این رابط کاربری MIUI 14.5 باشد. اما بر اساس برخی گزارش ها، شیائومی در حال حاضر قصد انتشار این نسخه را ندارد.

شیائومی قبلاً برنامه های خود برای توسعه و انتشار MIUI 14.5 را کنار گذاشته است. با توجه به انتشار نسخه بتا اندروید 14 توسط گوگل، شیائومی قصد دارد بر روی توسعه نسخه جدیدی به نام MIUI15 تمرکز کند و این نسخه باید بر اساس اندروید 14 توسعه یابد. احتمالاً این بدان معنی است که دستگاه هایی که آپدیت MIUI 15 را دریافت می کنند. آینده نیز به اندروید 14 ارتقا خواهد یافت.

طبق گزارش Gizmochina، این امکان وجود دارد که شیائومی بیلدهای رابط کاربری MIUI15 را برای استفاده در گوشی‌های دارای اندروید 13 توسعه دهد. در گذشته، معمولاً هنگام توسعه نسخه‌های جدیدتر MIUI، شیائومی ملاحظاتی را برای استفاده از نسخه جدید رابط کاربری در اندروید قدیمی‌تر خود در نظر می‌گرفت. گوشی ها

در هر صورت ممکن است شیائومی در روزها یا هفته های آینده با انتشار نسخه آزمایشی MIUI15 اخبار جدیدی از ویژگی های این رابط کاربری منتشر کند.