به نظر می رسد اپل در به روز رسانی macOS 15 تغییرات بزرگی در برنامه ماشین حساب ایجاد خواهد کرد.

بر اساس گزارش AppleInsider، این احتمال وجود دارد که نسخه اصلاح شده برنامه Calculator برای مک در آپدیت جدید دارای ویژگی های مختلفی باشد که می تواند استفاده از این برنامه را افزایش دهد. این تغییرات با ویژگی های جدید iOS 18 همراه خواهد بود. به عنوان مثال، ظاهراً می توانید از ماشین حساب در Notes (هم در iPhone و هم در Mac) استفاده کنید.

ویژگی های جدید ماشین حساب در macOS 15

در اینجا ویژگی های احتمالی ماشین حساب macOS 15 آمده است:

  • یک سیستم تبدیل واحد پیشرفته در رابط کاربری اصلی که می تواند برای تبدیل ارزها با نرخ های جاری استفاده شود.
  • ویژگی Math Notes به کاربران این امکان را می دهد که از ماشین حساب در برنامه Notes نیز استفاده کنند. این ویژگی احتمالاً در iOS 18 نیز وجود خواهد داشت.
  • نوار تاریخچه برای نمایش محاسبات قبلی؛ احتمالاً از طریق یک دکمه خاص در گوشه سمت چپ بالا قابل دسترسی است. این دکمه همچنین برای جابجایی بین سه نمای ماشین حساب (پایه، علمی و برنامه) استفاده خواهد شد.
  • می توانید اندازه پنجره ماشین حساب را در هر سه نما تنظیم کنید یا اندازه دکمه ها را افزایش دهید.

برنامه جدید Calculator در مک دارای طراحی جدیدی است که ظاهراً از همتای آیفون خود در iOS 18 الهام گرفته شده است و دکمه‌های گرد دارد.

به‌روزرسانی macOS 15 در کنار iOS 18 و سایر به‌روزرسانی‌های نرم‌افزار اصلی اپل در کنفرانس WWDC در تاریخ 10 ژوئن (21 ژوئن) رونمایی خواهد شد. انتظار می رود اپل در این کنفرانس از tvOS 18 و watchOS 11 به همراه visionOS 2 رونمایی کند.