چهارمین نصف شدن بیت کوین اتفاق افتاد. رویدادی که هر چهار سال یکبار اتفاق می افتد و علاقه مندان به ارزهای دیجیتال از آن بسیار هیجان زده هستند.

با تکمیل نصف شدن، پاداش استخراج هر بلوک جدید در شبکه بیت کوین از 6.25 به 3125 واحد کاهش یافت و در نتیجه عرضه روزانه بیت کوین نیز به نصف کاهش یافت و از 900 واحد به حدود 450 واحد رسید. .

روند کاهش پاداش استخراج بیت کوین تا سال 2140 که آخرین بیت کوین استخراج می شود ادامه خواهد داشت.

چهارمین نصف کردن بیت کوین کامل شد

نصف چهارم که در بلوک 840000 بیت کوین رخ داد به دلیل تأثیر این رویداد بر نوسانات قیمت پادشاه ارزهای دیجیتال قابل توجه است. در گذشته شاهد افزایش چشمگیر قیمت بیت کوین بوده ایم.

در واقع با کاهش عرضه بیت کوین، ارزش توکن های ماینینگ باقی مانده افزایش می یابد و این امر باعث جذابیت بیت کوین برای سرمایه گذاران می شود.

تاثیرات نصف بر قیمت بیت کوین

به گزارش کریپتوپوتاتو، افزایش علاقه به بیت کوین در آستانه هر نصف شدن، با انتقال حجم زیادی از بیت کوین به آدرس دارندگان بزرگ این ارز دیجیتال کاملا مشهود است.

نصف کردن، گسترش عرضه بیت کوین را کند می کند و درآمد استخراج کنندگان بیت کوین را تا 50 درصد کاهش می دهد و این می تواند به کاهش موقت دشواری شبکه بیت کوین منجر شود. زیرا استخراج‌کنندگانی که از سخت‌افزار قدیمی‌تر استفاده می‌کنند، احتمالاً به دلیل بهره‌وری پایین درآمدزایی، این کار را متوقف خواهند کرد.

نصف کردن به عنوان یک مانع محافظ در برابر کاهش ارزش دائمی ارزهای فیات طراحی شده است. ساتوشی ناکاموتوخالق ناشناس بیت کوین در بخشی از توضیح هاوینگ می گوید: «مشکل اصلی ارزهای رمزنگاری شده اعتمادی است که برای کارکرد آنها نیاز داریم. باید به بانک مرکزی اعتماد کرد تا ارز را کاهش ندهد، اما تاریخچه ارزهای فیات مملو از نقض این اعتماد است.

بیت کوین از زمان تولد خود مسیر طولانی را طی کرده است و معرفی اخیر صندوق های قابل معامله در مبادلات (ETF) بیت کوین را برای سرمایه گذاران قابل دسترس تر کرده و جذابیت و پذیرش آن را در محافل مالی سنتی افزایش داده است.

مقالات مرتبط

این احتمال وجود دارد که با نصف شدن چهارم بیت کوین، بزرگ‌های این بازار برخلاف انتظار عموم، سود خود را روی هم انباشته کنند و قبل از هر حرکت صعودی، شاهد اصلاح عمیق‌تری در بازار باشیم.

از سوی دیگر، بسیاری از کارشناسان انتظار دارند که اثر نصف شدن قیمت بیت کوین در بلندمدت افزایش یابد، به این معنی که در روزهای آینده نباید انتظار افزایش سریع قیمت پادشاه ارزهای دیجیتال را داشته باشیم.

این مقاله حاوی توصیه های اقتصادی در مورد زومیت نیست. ریسک از دست دادن سرمایه در هر سرمایه گذاری وجود دارد و سرمایه گذار باید تصمیم نهایی را بگیرد و پس از تحقیق و مطالعه مسئولیت آن را بپذیرد.