دائهای رسمی نشم می‌دهند دولت السالوادور از سال 2021 به لتف یک نیروگاه زیمینگرمای (زیوترمال) با سوک ائشفشان، بیک به 474 بیتکوین عستوه کرد است; تخمین زده می شود که 354 میلیون دلار کل بیت کوین در کشور باشد.

دفتر کل بیت کوین سالوادور که به عنوان یک نهاد رسمی دولتی شناخته می شود، تعداد بیت کوین های موجود در خزانه دولت را 5750 عدد گزارش کرده است. از این تعداد 473.5 بیت کوین به ارزش حدود 29 میلیون دلار در سال 2021 از کشور استخراج شده است.

نایب بوکلهرئیس جمهور سالوادور دستور نصب 300 پردازنده برای استخراج بیت کوین را صادر کرد. از 102 مگاوات انرژی تولید شده توسط نیروگاه دولتی، 1.5 مگاوات به ارزهای دیجیتال اختصاص یافت.

ماینرهای ارز دیجیتال به دلیل استفاده از انرژی و آلودگی محیط زیست با انتشار کربن توسط بسیاری از دولت ها و سازمان های محیط زیست مورد انتقاد قرار گرفته اند. با وجود این، در سال 2021، دولت السالوادور بیت کوین را به عنوان ارز رسمی و قانونی در کنار دلار آمریکا انتخاب کرد.

مقامات سالوادور اعلام کردند که قصد فروش ذخایر بیت کوین را ندارند. ذخایر فعلی بیت کوین نشان می دهد که سالوادور ممکن است در نهایت به یکی از ثروتمندترین کشورهای جهان تبدیل شود.