روش‌هایی برای تشخیص دلایل داغ شدن لپ تاپ و نحوه جلوگیری از آن نیز وجود دارد که می‌توانید در صورت نیاز سراغ آن‌ها بروید. برای مثال، کنترل سرعت فن لپ تاپ یکی از روش‌هایی است که عده‌ای در نظر می‌گیرند. در هر صورت، برخی از این دلایل شامل موارد زیر می‌شوند:

  • لپ‌تاپ را در حالت روشن روی سطوح ناهموار و غیرمسطح که ممکن است دریچه‌های هوای زیرین لپ‌تاپ را مسدود کند، قرار ندهید. مثل، روی تخت خواب، مبل و حتی روی پا. این سطوح علاوه‌بر احتمال مسدود کردن دریچه‌ها، امکان نفوذ گردوغبار و پرز را به داخل لپ‌تاپ افزایش می‌دهند.
  • هرگز لپ‌تاپ روشن را درون کیف قرار ندهید، حتی در حالت Sleep نیز لپ‌تاپ فعالیت دارد، پس زمانی که خاموش می‌کنید صبر کنید تا سیستم به‌طور کامل خاموش شود، سپس آن را درون کیف بگذارید.
  • لپ‌تاپ را کنار دستگاه‌های دیگری که گرما تولید می‌کنند، قرار ندهید. حتی لپ‌تاپ خاموش درون ماشین نیز می‌تواند به میزان قابل توجهی داغ شود.
  • استفاده از کول‌پد برای افزایش گردش هوا در زمان‌های طولانی.

آیا کول پد لپ تاپ وسیله‌ای ضروری است؟

یکی از لوازم جانبی که برخی از افراد برای مدیریت گرمای لپ‌تاپ و کاهش دمای لپ‌تاپ به آن اتکا می‌کنند، کول پد است. در همین ابتدا بگوییم که نباید انتظار معجزه و عملکردی مثل یخچال از کول‌پد داشته باشید.

نام کول‌پد با اینکه در لغت «خنک‌کننده» معنی می‌شود؛ اما قطعات اصلی آن یک یا چند عدد فن است که کمک مؤثری به گردش هوا می‌کند و باعث می‌شود پردازنده و قطعات لپ‌تاپ با ثبات بیشتری در حداکثر توان فعالیت کنند تا شاهد افت عملکرد در لپ‌تاپ‌ها نباشیم.

قطعاً نمی‌توان استفاده از کول‌پد را با سیستم خنک‌کننده داخلی لپ‌تاپ مقایسه کرد؛ اما در هر صورت به‌عنوان روشی کمکی برای مدیریت گردش هوا و کاهش فشار بر سیستم خنک‌کننده لپ‌تاپ و در ادامه، افزایش عمر کاری دستگاه، می‌توان روی کول‌پد حساب باز کرد. در ادامه قصد داریم چند مورد از بهترین کول پدهای بازار را معرفی کنیم.

با توجه به کمیاب بودن برندهای اصلی لوازم جانبی فهرست زیر براساس قیمت کول پد و تجربیات کاربران تهیه شده است. دقت داشته باشید که زومیت مسئولیتی در قبال اصالت کالا برعهده ندارد.

بهترین کول پد برای لپ تاپ

نکات اساسی در انتخاب کول‌پد برای لپ‌تاپ را می‌توان طبق اولویت، قدرت کول‌پد در گردش هوا با کمک یک یا چند فن، اتصال ازطریق کابل جداشونده یا کابل ثابت، نورپردازی در فن یا بدنه کول‌پد، ارائه‌ی چند درگاه USB و گرفتن نقش هاب USB، دکمه‌ی خاموش و روشن‌کردن کول‌پد یا تنظیم سرعت چرخش فن‌ها و امکان تنظیم ارتفاع برشمرد.