فناوری جدید صفحه لمسی قابل تغییر شکل موسوم به DeformIO که می تواند حس لمس اجسام را به کاربر منتقل کند، توسط دانشمندان دانشگاه باث در بریتانیا ساخته شده است. طبق تحقیقاتی که اخیراً در کنفرانس CHI در مورد عوامل انسانی در سیستم‌های محاسباتی ارائه شد، سطح تحت نیروی اعمال شده توسط انگشتان کاربر نرم‌تر یا «سخت‌تر» می‌شود.

در آینده، صفحه‌های لمسی به شما امکان می‌دهند اشیا را از طریق صفحه لمس کنید.

DeformIO می تواند به کاربران اجازه دهد چیزها را از طریق صفحه نمایش خود احساس کنند و می تواند کاربردهای مختلفی در تجارت، ارتباطات، پزشکی و حتی بازی داشته باشد. جیمز نش، فارغ التحصیل علوم کامپیوتر در دانشگاه باث، گفت: این نوع جدید نمایشگر می تواند به کاربران اجازه دهد چیزهایی را از طریق تلفن خود احساس کنند – مانند پارچه یک محصول – یا با نقشه ها یا دماسنج های روی صفحه نمایش ماشین تعامل داشته باشند محقق در بیانیه ای گفت: “شما مستقیماً یک شی دیجیتال را به عنوان یک جسم فیزیکی دستکاری می کنید که از سیلیکون ساخته شده است، DeformIO از سنسورهای پنوماتیک و مقاومتی برای استفاده از “پین” های برجسته در زیر نمایشگر استفاده می کند که با فشار دادن بر روی قسمت هایی از صفحه نمایش، به آن کمک می کند. تجربه لمسی مداوم سری های قبلی این فناوری از صفحه نمایش لمسی قابل جابجایی یا پین های سفت تر استفاده می کردند که عملکرد خوبی نداشتند. در حالی که DeformlO به کاربر اجازه می دهد تا انگشت خود را روی صفحه نرم حرکت دهد. کاربران همچنین می توانند به طور همزمان چند ناحیه از صفحه نمایش را لمس کنند.

نش می گوید: «صفحه نمایش ما به کاربران اجازه می دهد تا حس لامسه قوی را روی یک سطح صاف تجربه کنند. مزایایی مشابه صفحه نمایش های شیشه ای امروزی دارد – به شما امکان می دهد دستگاه خود را با حرکت دادن انگشت خود روی سطح کنترل کنید – اما با این مزیت اضافه می شود که می توانید از نیرو برای تعامل با دستگاه خود در عمق بیشتر استفاده کنید. محققان پیشنهاد می کنند که می توان از آن در صفحه نمایش های لمسی خودروها یا هنگام استفاده از نقشه های دیجیتال استفاده کرد.

به این پست امتیاز دهید