مایکروسافت همچنین قصد دارد به زودی به کسب‌وکارها و توسعه‌دهندگان اجازه دهد تا نسخه‌های منحصربه‌فرد خود از Copilot AI را ایجاد کنند که می‌تواند به‌طور خودکار وظایف خود را به عنوان کارمندان مجازی از جمله چک کردن ایمیل انجام دهد.

چارلز لامانا، معاون برنامه‌های تجاری و پلتفرم‌های مایکروسافت، توضیح می‌دهد:

ما متوجه شدیم که محدود کردن Copilot به مکالمات در کاری که Copilot می تواند انجام دهد بسیار محدود کننده است. به جای اینکه یک Copilot منتظر کسی باشید تا با او صحبت کند، چه می‌شود اگر بتوانید Copilot خود را فعال‌تر کنید و قادر به انجام کارها در پس‌زمینه باشید؟

مایکروسافت این ویژگی جدید را امروز در اختیار گروه بسیار کوچکی از آزمایش‌کنندگان قرار می‌دهد و در اواخر سال جاری میلادی از طریق استودیو Copilot یک پیش‌نمایش عمومی ارائه می‌شود. برای توضیح بیشتر این ویژگی، مایکروسافت مثال زیر را ارائه کرده است:

«تصور کنید به تازگی استخدام شده اید. یک کمک خلبان فعال به شما خوش آمد می گوید، داده های منابع انسانی را به چالش می کشد و به سؤالات شما پاسخ می دهد، شما را به دوستان معرفی می کند، به شما آموزش می دهد و ضرب الاجل می دهد، به شما در فرم ها و اولین هفته جلسات شما کمک می کند. اکنون منابع انسانی و کارمندان می توانند بدون تمرکز روی وظایف عادی خود تمرکز کنند. هر گونه مشکل.”

مایکروسافت همچنین با اتصال داده‌ها به وب‌سایت‌های عمومی، SharePoint، OneDrive و موارد دیگر، به کسب‌وکارها کمک می‌کند از داده‌های خود در نسخه‌های سفارشی خود استفاده کنند. این ویژگی بخشی از تلاش گسترده‌تر مایکروسافت برای ارتقای Copilot به چیزی بیش از یک ربات چت است.