مایکروسافت نتایج خود را برای سه ماهه سوم مالی 2024 منتشر کرد و به لطف پیشرفت خود در زمینه هوش مصنوعی، رشد مثبتی نسبت به سه ماهه قبل داشت. خانواده ردموند اعلام کردند که موتور جستجوی بینگ به بیش از 140 میلیون کاربر روزانه رسیده است.

رسیدن به 140 میلیون کاربر نشان دهنده رشد 40 درصدی کاربر نسبت به سال گذشته است. این زمانی بود که مایکروسافت برای اولین بار هوش مصنوعی Bing را معرفی کرد.

Copilot در ابتدا Bing AI Chat نام داشت، اما مایکروسافت نام آن را تغییر داد تا تجربه هوش مصنوعی را در موتور جستجو و ویندوز 10 و 11 ادغام کند.

ساتیا نادلامدیر عامل مایکروسافت در جریان تماس با درآمد شرکت اعلام کرد که برنامه موبایل Copilot پس از ارتقاء در Super Bowl شاهد افزایش قابل توجهی در دانلودها بوده است. او گفت: “ما همچنین Copilot را در این سه ماهه برای پلتفرم تبلیغاتی خود راه اندازی کردیم.”

امی هودمدیر مالی مایکروسافت گفت: “رشد در بخش های ابری و هوش مصنوعی منجر به نتایج درخشانی برای مایکروسافت در سه ماهه سوم شد.”

کل درآمد مایکروسافت نسبت به سال قبل 17 درصد افزایش یافت و به 61 میلیارد دلار رسید که 35.1 میلیارد دلار آن حاصل تجارت سیستم های ابری بود.