سامسونگ اینترنت (Samsung Internet) یکی از مرورگرهای دنیای اندروید است که کاربران خاص خودش را دارد. در آذرماه، سامسونگ اینترنت در مایکروسافت استور برای دانلود منتشر شد؛ اما حالا دیگر اثری از این مرورگر در این فروشگاه دیده نمی‌شود و هنوز علت حذف آن مشخص نیست.

براساس گزارشی تازه، به‌نظر می‌رسد که این مرورگر از ابتدا به‌طور تصادفی در مایکروسافت استور منتشر شده باشد. همچنین شاید مشکلاتی در نسخه اولیه این نرم‌افزار وجود داشته که باعث شده است سامسونگ آن را از این فروشگاه حذف کند. هنگامی که این برنامه برای اولین‌بار در ویندوز عرضه شد، از طریق یک لینک مستقیم به فروشگاه قابل دسترس بود و اگر در قسمت جستجو نام آن را می‌نوشتید، نتیجه‌ای نشان داده نمی‌شد. درحال‌حاضر این برنامه از طریق هیچ‌یک از این دو روش قابل دسترسی نیست.

عرضه سامسونگ اینترنت در ویندوز

هنوز علت اصلی حذف سامسونگ اینترنت از مایکروسافت استور مشخص نشده است، اما احتمال دارد که انتشار این مرورگر در ابتدا تصادفی بوده باشد، زیرا تاکنون سامسونگ هرگز به‌طور رسمی درباره عرضه سامسونگ اینترنت در سیستم‌های دسکتاپ صحبت نکرده است. همچنین وقتی این برنامه را روی ویندوز نصب می‌کردید، صفحه اصلی آن به زبان کره‌ای بود که نشان می‌داد سامسونگ هنوز آن را به زبان‌های دیگر ترجمه نکرده است.

به‌علاوه، نسخه ویندوزی این مرورگر به‌اندازه نسخه اندرویدی آن روان نبود. به‌نظر می‌رسد که رفرش ریت آن کمتر از 60 هرتز بود و درنتیجه به‌طور قابل‌توجهی تأخیر داشت. همچنین برخی از ویژگی‌هایی که مرورگرهای مختلف دارند، مانند سینک کردن اطلاعاتی مانند رمزهای عبور در پلتفرم‌های مختلف، در این مرورگر تعبیه نشده بود.

احتمال بعدی درباره ناپدیدشدن این مرورگر از استور مایکروسافت می‌تواند مربوط به محدودشدن دسترسی آن به داخل کره جنوبی باشد؛ چون همان‌طور که گفتیم، صفحه اصلی این برنامه تنها به زبان کره‌ای در دسترس بود.