آذرماه امسال علاقه‌مندان به Samsung Internet سرانجام توانستند نسخه‌ی ویندوزی این مرورگر را تجربه کنند؛ اما اکنون سم‌موبایل متوجه شده که مرورگر مذکور از مایکروسافت استور به‌یک‌باره حذف شده است.

ظاهراً مشکلاتی در نسخه‌ی اصلی مرورگر، دلیل حذف آن از مایکروسافت استور بوده است. زمانی‌که این برنامه برای ویندوز منتشر شد، از‌طریق لینک مستقیم به مایکروسافت استور دردسترس بود؛ اما در نتایج جست‌وجو نمایش داده نمی‌شد. این نرم‌افزار حالا از‌طریق هیچ‌یک از این دو روش دردسترس نیست.

سامسونگ هرگز انتشار مرورگر خود برای دستگاه‌های ویندوزی را رسماً تأیید نکرد، حتی زمانی‌که این مرورگر روی دستگاه ویندوزی نصب می‌شد، متن خوش‌آمدگویی به زبان کره‌ای بود.

Samsung Internet در دستگاه‌های ویندوزی به‌ خوبی گوشی‌ها و تبلت‌ها (ازجمله گوشی سامسونگ و تبلت سامسونگ) کار نمی‌کرد و برخی مشکلات ازجمله نرخ نوسازی کمتر از ۶۰ هرتز باعث می‌شد تجربه‌ی کاربری به‌شدت تحت‌تأثیر قرار بگیرد.

هنوز به‌طور دقیق مشخص نیست دلیل حذف مرورگر اینترنت سامسونگ از مایکروسافت استور چیست؛ ولی احتمالاً در روزهای آینده جزئیات بیشتری از این مسئله منتشر خواهد شد.