اگرچه سهم بازار مرورگر مایکروسافت اج دربرابر گوگل کروم خیلی کمتر است، قطعاً یکی از بهترین مرورگرهای وب جهان محسوب می‌شود. غول فناوری اهل ردموند به‌طور منظم قابلیت‌های جدیدی برای توسعه‌دهندگان و کاربران اج اضافه می‌کند تا در نبرد سخت با کروم، توجهات بیشتری را به‌ این مرورگر جلب کند.

نسخه‌های پایدار اج به‌صورت ماهانه منتشر می‌شوند و اکنون آپدیت‌های اینسایدر مرورگر مذکور جزئیات جالبی را درباره‌ی تغییرات آینده‌ی آن فاش کرده است. این جزئیات نشان می‌دهد که مایکروسافت به‌زودی برخی از ویژگی‌های اج را حذف خواهد کرد.

یادداشت‌های نسخه‌ی ۱۱۷ بتای مرورگر اج به حذف ویژگی‌های زیر اشاره می‌کند:

  • ابزار حل مسائل ریاضی
  • فرهنگ لغت مصور
  • ابزار ارجاع به منابع محتوا
  • ابزار گرامر
  • حالت کودک

مایکروسافت جزئیاتی از دلایل حذف برخی قابلیت‌های اج ارائه نداده است؛ اما می‌گوید این اقدام تجربه‌ی کاربری را بهبود می‌دهد و حرکت بین برخی منوهای پیچیده را ساده‌تر می‌کند. بدین‌ترتیب، ابزارهای ذکرشده با انتشار نسخه‌ی نهایی اج ۱۱۷ در ۱۴ سپتامبر (۲۳ شهریور ۱۴۰۲)، حذف خواهند شد.

حذف برخی قابلیت‌های اج ۱۱۷، تنها تغییری نیست که مایکروسافت روی مرورگرش اعمال کرده است؛ بلکه قصد دارد چند ویژگی جدید به آن اضافه کند. قابلیت Smart Find امکان جست‌وجوی عبارت‌ها را با هوش مصنوعی فراهم می‌کند و حتی اگر کلمه‌ای را با غلط املایی تایپ کنید، همچنان عملکرد دقیقی خواهد داشت.

ویژگی جدید دیگر اج ۱۱۷ موسوم‌ به E-tree in Wallet به کاربران اجازه می‌دهد درخت دیجیتالی خود را ازطریق کیف پول مجازی پرورش دهند. درحال‌حاضرع دسترسی به این قابلیت محدود است و برای استفاده از آن باید با حساب مایکروسافت وارد اج شوید.

درنهایت، مایکروسافت قابلیت‌ جدیدی برای جابه‌جایی خودکار بین حالت مرور شخصی و کاری برای مشتریان سازمانی به اج ۱۱۷ اضافه کرده است.