پس از موفقیت خیره کننده Arc در پلتفرم مک، سرانجام شرکت مرورگر این مرورگر را برای ویندوز 11 منتشر کرد. ویژگی منحصر به فرد Arc رابط کاربری غیر معمول آن است که برگه های باز و ذخیره شده را در سمت چپ قرار می دهد و از فضاها و گروه ها برای مدیریت استفاده می کند. و سازماندهی عادات مرور کاربران به روشی بهتر.

افرادی که با Arc کار کرده اند به طور کلی تجربه بسیار خوبی را گزارش می دهند. به گفته Windows Central، این مرورگر واقعاً متفاوت است و باعث می شود روش وب گردی خود را دوباره ارزیابی کنید. دلیل اصلی این تفاوت نوار کناری Arc است که تمام برگه ها و موارد دلخواه شما در آن ذخیره می شود. نوار آدرس کم نور می شود و با کلیک کردن در وسط مرورگر یک کادر متنی ظاهر می شود.

Arc Browser دارای قابلیتی به نام Spaces است که به کاربر اجازه می دهد برگه ها و نشانک های خاص را در نمای نوار کناری جداگانه گروه بندی کند و بین آنها حرکت کند. این ویژگی برای جدا کردن کار از زندگی شخصی یا سازماندهی برگه های مرورگر در پروژه های جداگانه برای ردیابی آسان به نظر می رسد. حتی می‌توانید رنگ مرورگر را در هر فضا سفارشی کنید و نام‌هایی را برای تمایز بهتر انتخاب کنید.

شرکت مرورگر

سایر ویژگی های Ark عبارتند از Split View. قابلیتی که به شما امکان می دهد دو تب را به طور همزمان در یک پنجره مشاهده کنید.

عملکرد Peek به شما این امکان را می دهد که محتوای پیوند مورد نظر خود را بدون ایجاد یک تب خاص مشاهده کنید. در نهایت، نسخه ویندوز Arc با دستورات لمسی سازگار است و آن را به یکی از معدود مرورگرهای ویندوز سازگار با صفحه نمایش لمسی تبدیل می کند.

Windows Arc اولین مرورگر مدرن این سیستم عامل است که از زبان طراحی بومی مایکروسافت یعنی WinUI 3.0 استفاده می کند. این بدان معنی است که مرورگر شبیه یک برنامه ویندوز واقعی است.

با توجه به تثبیت بازار مرورگرها و عدم تمایل اکثر کاربران به تغییر عادات خود، ظاهر یک مرورگر جدید برای ویندوز در سال 2024 جالب به نظر می رسد. نسخه Windows 11 Arc از امروز در دسترس کاربران قرار گرفته است و این مرورگر در هفته های آینده برای ویندوز 10 منتشر خواهد شد.