یک مطالعه جدید نشان می دهد که بوی ماشین جدید ممکن است سمی باشد. مواد شیمیایی که به کف صندلی ها و سایر اجزای خودرو اضافه می شود، هوای کابین همه وسایل نقلیه شخصی را آلوده می کند.

مواد شیمیایی مورد بحث برای مطابقت با استانداردهای قدیمی اطفاء حریق اضافه می شوند، اما هیچ مزیت ایمنی آتش نشانی اثبات شده ای ندارند.

یک تیم تحقیقاتی چندین ماده بازدارنده شعله را در کابین 101 2015 و خودروهای جدیدتر در ایالات متحده پیدا کردند. نتایج نشان داد که 99 درصد آنها حاوی کلرو، ایزوپروپیل، فسفات، کلرواتیل و دی کلرو بودند که توسط برنامه ملی سم شناسی ایالات متحده به عنوان ضد شعله اما سرطان زا مورد مطالعه قرار گرفته اند.

آزمایشات نشان داد که غلظت مواد ضد شعله و سرطان زا در هوای گرمتر بیشتر است، بنابراین مواد شیمیایی معلق موجود در هوای گرم در 51 خودرو دقیقاً همان مواد شیمیایی موجود در کف و روکش صندلی خودروها بود.

آتش‌نشانان نگران هستند که کندکننده‌های شعله می‌تواند منجر به نرخ بالای سرطان در بین آنها شود. مدیر سلامت و ایمنی آمریکا در انجمن بین المللی آتش نشانان گفت: ساخت داخل خودرو با این مواد شیمیایی مضر کمک چندانی به جلوگیری از آتش سوزی نمی کند، اما در عوض دود و سموم ناشی از آتش این مواد بسیار خطرناک خواهد بود. به قربانیان و امدادگران.