به نظر می رسد پروژه مشترک هدست XR متا و ال جی با مشکلاتی مواجه است. گزارش همکاری احتمالی این دو شرکت در سال گذشته منتشر شد. بعداً در اواخر فوریه 2024 (بهمن 1403) این همکاری رسماً اعلام شد. با این حال، گزارش‌های اخیر نشان می‌دهد که ایجاد چنین هدست مشترکی ممکن است بسیار بیشتر از آنچه فکر می‌کنیم طول بکشد، یا ممکن است هرگز اتفاق نیفتد.

به گزارش Android Headlines، چندی پیش چند رسانه کره جنوبی از شکست همکاری متا و ال جی خبر دادند. ال جی این موضوع را تکذیب کرد و گفت که این همکاری همچنان پابرجاست. با این حال، این شرکت در بیانیه خود اضافه کرد که سرعت آن در حال کاهش است و بنابراین به نظر می رسد که عجله ای برای ایجاد یک هدست مشترک با متا ندارد.

گزارش های مختلفی از همکاری ال جی و متا برای ساخت هدفون XR

وضعیت کنونی این همکاری در رازداری و سردرگمی پوشیده است و گزارش ها به احتمالات مختلف اشاره می کنند. به عنوان مثال، رسانه های کره ای به طور قابل اعتمادی از شکست این قرارداد و همکاری خبر دادند و گفتند که ال جی به دنبال شریک جدیدی برای ساخت هدفون XR است. احتمالا ال جی قصد دارد این دستگاه را با آمازون بسازد. بنابراین، در صورت صحت این خبر، محصول نهایی از کاتالوگ بزرگ محتوای چندرسانه ای موجود در سرویس Prime Video بهره مند خواهد شد.

از سوی دیگر، سئول اکونومیک دیلی اشاره می کند که اگرچه همکاری ال جی و متا همچنان ادامه دارد، اولین محصول این همکاری تا سال 2027 به تعویق افتاده است.

در حالی که به نظر می رسد توسعه هدفون های متا و XR ال جی با مشکلاتی مواجه است، متا مشکل بزرگ تری دارد. همانطور که توسط GamesIndustry.biz گزارش شده است، کل بخش Reality Labs از ابتدای تاسیس خود متحمل ضرر شده است. به طور خاص، ارزش این بخش در ماه ژوئن 2022، 1 میلیارد دلار در ماه است.

متا اما بیان می کند که این نتایج قابل انتظار است. این شرکت حتی اشاره می کند که ممکن است در سال های آینده زیان به میزان قابل توجهی افزایش یابد. این به دلیل سرمایه گذاری های کلانی است که متا در این بخش انجام می دهد. این در حالی است که به نظر نمی رسد چنین هدفونی توجه عموم را جلب کند. بلومبرگ اشاره می کند که PSVR 2 سونی دارای موجودی فروخته نشده زیادی است. علاوه بر این، Apple Vision Pro فقط 2 دستگاه در هفته را در مکان‌های فروشگاه اپل می‌فروشد.