پو، یک پلت فرم چت ربات هوش مصنوعی متعلق به سایت پرسش و پاسخ Quora و با سرمایه گذاری 75 میلیون دلاری Andreessen Horowitz، فایل های HTML را برای دانلود مقالات منتشر شده توسط رسانه های روزنامه نگاری پولی در اختیار کاربران قرار می دهد.

برای مثال، درخواست ربات سرویس Assistant با نشانی اینترنتی این داستان سیمی در مورد سرویس جستجوی مبتنی بر هوش مصنوعی، گیجی که یکی از داستان‌های ما را سرقت می‌کند، یک خلاصه 235 کلمه‌ای دقیق و یک فایل 1 مگابایتی حاوی تصویر HTML از کل مقاله به دست می‌دهد. که کاربران می توانند از سرورهای پو مستقیماً از ربات چت دانلود کنند.

به طور مشابه، WIRED توانست مقالاتی را از سایت‌های paywall از جمله نیویورک تایمز، بلومبرگ بیزینس‌ویک، آتلانتیک، فوربس، Defector و 404 Media به سادگی با وارد کردن URL در رابط ربات Assistant در قالب قابل دانلود بکشد. به نظر می رسد این تنها آخرین نمونه از رویکرد سنگین صنعت هوش مصنوعی به قانون مالکیت معنوی است که به سرعت مدل های تجاری موجود در زمینه هایی مانند روزنامه نگاری و موسیقی را تضعیف می کند.

جیمز گریملمن، استاد حقوق دیجیتال و اطلاعات در دانشگاه کرنل، در ایمیلی نوشت: «این یک موضوع مهم حق چاپ است. “از آنجایی که آنها یک کپی را در سرور خود ایجاد کردند، این نقض حق چاپ در ابتدا است (Quora با مقایسه پو با یک سرویس ذخیره سازی ابری مخالف است.”

وقتی از ربات خواسته شد تا محتوای یک وب سایت آزمایشی را که توسط همکارم Dhruv Mehrotra کنترل می شود خلاصه کند، ربات خلاصه ای را برگرداند، اما یک فایل HTML را برگرداند. طبق گزارش‌های سرور وب‌سایت، بلافاصله پس از اینکه ربات Assistant درخواست شد تا سایت را خلاصه کند، سروری که خود را به عنوان «Quora Bot» معرفی می‌کند از سایت بازدید کرد. او سعی نکرد از صفحه robots.txt سایت بازدید کند، و نشان داد که پو و کوورا پروتکل حذف ربات را نادیده می گیرند، یک استاندارد وب به طور گسترده پذیرفته شده اما از نظر قانونی الزام آور نیست.

یکی از مدیران برجسته رسانه‌ای که WIRED نامش را برای بحث در مورد موضوعی آشکاراً حساس قانونی که شرکتش فعالانه در حال بررسی آن است، ناشناس گذاشت، می‌گوید که نشریه او همچنین مشاهده کرده است که سرورهایی که به عنوان ربات‌های Quora شناسایی شده‌اند، بلافاصله پس از اینکه ربات چت پو را در مورد مقاله‌های خاص راهنمایی کرده‌اند، دسترسی پیدا کرده‌اند. او می‌گوید که این اعلان‌ها بخش زیادی یا تمام متن این مقالات را ارائه می‌کنند.

آتومن بسلمن، سخنگوی Quora در ایمیلی نوشت: «پو پلتفرمی است که به کاربران امکان می‌دهد سؤال بپرسند و با ربات‌های مختلف مبتنی بر هوش مصنوعی که توسط اشخاص ثالث ارائه شده‌اند، گفتگو داشته باشند». ما مدل های هوش مصنوعی خود را نداریم و آموزش نمی دهیم. Poe قابلیتی دارد که به کاربر اجازه می دهد محتوای URL را به یک ربات نشان دهد، اما ربات فقط محتوایی را می بیند که توسط دامنه ارائه می شود. خوشحال می‌شویم با تیم فنی شما تماس بگیریم تا به آن‌ها کمک کنیم مطمئن شوند محتوای پولی شما برای افرادی که از Poe استفاده می‌کنند در دسترس قرار نمی‌گیرد.»

بسلمن در پاسخ به ایمیلی با سؤالات اضافی نوشت: «پیوست‌های Poe به دستور کاربران ایجاد می‌شوند و مانند سرویس‌های ذخیره‌سازی ابری، سرویس‌های خواندنی بعد، و محصولات برش وب که به اعتقاد ما با قانون کپی رایت مطابقت دارند، عمل می‌کنند». آندرسن هوروویتز به درخواست برای اظهار نظر پاسخ نداد.