با این حال، این مورد رسانه‌ها شد و به نیویورکی‌ها نشان داد که کمپین برگ از طرف همه حیوانات، آنها را به خاطر رنجی که به حیوانات وارد می‌کنند پاسخگو خواهد بود.

برگ پس از سرخوردگی از حرفه خود به عنوان نمایشنامه نویس، به عمل گرایی روی آورد. تخیل نقش مهمی در توجه به مسائل رفاهی حیوانات دارد، صرف نظر از اینکه به نتایج علمی تکیه کنیم یا نه.

اما تخیل ما ما را به کجا می برد؟ فیلسوف توماس نایجل در مقاله ای با عنوان “خفاش بودن چگونه است؟” در مورد این موضوع تحقیق کنید. البته او این سوال را فقط برای نشان دادن عدم امکان پاسخ به آن برای جلب رضایت دیگران مطرح کرد. او نوشت: «تا جایی که می توانم تصور کنم، من فقط می فهمم که چگونه مانند خفاش رفتار می کنم.

ادامه مطلب

ما ممکن است حتی کمتر از خفاش ها در مورد لاک پشت ها و اینکه چگونه جهان را می بینند بدانیم. به عنوان مثال، در میان گونه‌هایی که مورد مطالعه قرار گرفته‌اند، دانشمندان شواهدی از دید رنگی با طیف وسیع در دید خود یافته‌اند، که گاهی اوقات شامل طول موج‌های فرابنفش نامرئی برای چشم انسان می‌شود. لاک پشت ها می توانند به خوبی ببینند حتی جایی که گیاهان خوراکی یا شکارچیان در انتظارشان هستند، مغز آنها سیگنال های بصری را به آرامی پردازش می کند.

علاوه بر بینایی، بویایی احتمالاً حسی است که لاک پشت ها بیشتر به آن تکیه می کنند. بینی آنها می تواند بوها را در نسیم صحرا یا جریان سرد اقیانوس به مشام برساند. اما گوش های آنها زیر پوست فلس دار خزندگان مدفون است. آنها در فرکانس های پایین به خوبی می شنوند، حتی اگر نت های بلند پرندگان، پشه ها یا باد را نگیرند. به نظر می رسد برخی از لاک پشت ها دارای مغناطیس مغزی هستند، به این معنی که مواد شیمیایی یا ساختارهایی در آناتومی آنها وجود دارد که به آنها اجازه می دهد میدان ژئومغناطیسی زمین را حس کرده و حرکت کنند.

حس لامسه لاک پشت اسرار کمتری دارد. گیرنده های پوست آن دما و درد را تشخیص می دهند و پیام هایی را به سیستم عصبی ارسال می کنند. درست همانطور که در انسان و سایر گونه ها احساس می شود. تشخیص درد، به ویژه، یک احساس بدوی در نظر گرفته می شود که برای بقای حیوانات در درخت تکاملی ضروری است. اما تفاوت هایی وجود دارد که گونه ها را از هم جدا می کند: سیستم عصبی با سیگنال های درد چه می کند؟ آیا لاک پشت صحرا فقط به صورت بازتابی پای خود را از دم عقرب بیرون می کشد یا آگاهانه درد نیش را احساس می کند؟ لاک پشت با برخورد به تیغه های تیز پروانه قایق چه دردی احساس می کند؟

همانطور که نایجل استدلال می کند، هیچ راهی برای محدود کردن معنادار درک حس «چگونه بودن» در جهان موجودات دیگر وجود ندارد. راهبرد علم رفاه حیوانات این است که با صبر و حوصله از هر آنچه که می توانیم در مورد این نوع دیگر از ذهن ها مشاهده کنیم استفاده کنیم. چگونه غذا می خورند و کارها را چگونه انجام می دهند، چگونه با محیط تعامل می کنند، چگونه به اشکال خاصی از درمان پاسخ می دهند. نشانه هایی وجود دارد که همه چیزهایی را که تخیل نمی تواند به متخصصان نشان دهد، نشان می دهد.

پنج قانون برای آزادی گونه های دیگر

بازگشت به مسابقه دانشگاه ویسکانسین ریور فالز. در این مسابقه، دانش آموزان برای رویارویی با داوران به اتاق کنفرانس دعوت شدند. کاترین لبلندیک دانشجوی سال دوم در کالج دامپزشکی آتلانتیک در دانشگاه جزیره پرنس ادوارد در کانادا، سخنرانی خود را در مورد سناریوی بیسون آغاز کرد.

اطلاعات لبلند به دسته‌هایی تقسیم شد: رفتار اجتماعی (گاومیش کوهان دار امریکایی گونه‌ای بسیار اجتماعی با تقسیم‌بندی‌های مادرسالارانه قوی)، دستورالعمل‌های حمل‌ونقل، طراحی تسهیلات، اتانازی و غیره.

لبلند توضیح داد که تأسیسات وحشی محیط انسانی تری برای زندگی حیوانات فراهم می کند. گاومیش کوهان دار امریکایی می‌توانست زندگی طبیعی‌تری داشته باشد: او استدلال می‌کرد که مناطق بزرگ‌تر برای رفتار حفاری‌شان مناسب‌تر است و به حیوانات اجازه می‌دهد گروه‌های اجتماعی خود را انتخاب کنند. لبلند استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین به جای پرورش دهندگان اسب برای نظارت بر حیوانات مزرعه و همچنین عدم ذبح حیوانات در محل برای جلوگیری از شکنجه را ستود.

یکی از راه‌های اندیشیدن به استدلال‌های لبلند این است که از دریچه «پنج قانون آزادی» به موضوع نگاه کنیم. پنج آزادی عنوانی است که مدت ها پیش توسط متفکران رفاه حیوانات ابداع شد تا تمامی تعهدات مختلف انسان ها در قبال حیوانات تحت مراقبت را در بر گیرد. این پنج قانون عبارتند از:

  • رهایی از گرسنگی و تشنگی
  • رهایی از رنج
  • رهایی از درد، آسیب یا بیماری
  • آزادی بیان رفتار عادی
  • رهایی از ترس و رنج

در واقع تعریف این پنج قانون آزادی دلیل شروع رسمی همه رشته ها در زمینه علوم رفاه حیوانات بود.

آنچه فهرست «آزادی‌ها» را تا این حد مؤثر کرد این بود که زمینه‌ای برای تفکر عینی‌تر در مورد چگونگی تجربه یا نقض یک آزادی معین فراهم کرد. چه نوع محیطی از یک سو «آزادی از رنج» و از سوی دیگر «آزادی ابراز رفتار عادی» را برای گوساله ها فراهم می کند؟ تلاش برای پاسخگویی دقیق به چنین سؤالاتی شامل ملاحظات دامپزشکی، تاریخچه تکاملی، مشاهدات رفتاری، فیزیولوژی، علوم اعصاب و بسیاری موارد دیگر است.

به عنوان مثال، در سناریوی لاک پشت، آزادی های چهار و پنج در تضاد هستند. لبلند در ارائه خود جایزه را به باغ وحش داد. او روش جدیدی را برای بازدیدکنندگان باغ‌وحش پیشنهاد کرد تا با لاک‌پشت‌ها تعامل داشته باشند: کارکنان جعبه‌ای را برای لاک‌پشت‌ها می‌آورند و در عرض 20 دقیقه لاک‌پشت‌ها می‌توانند تصمیم بگیرند که آیا وارد جعبه و مهمانان شوند یا خیر. پس از بازدید مهمانان، لاک پشت ها یک کوکی مخصوص برای تشویق دریافت می کنند.

آمار نشان می دهد که لاک پشت های باغ وحش بسیار بیشتر به تعامل با مردم علاقه مند هستند. آنها کمتر از انسان می ترسند، شاید به این دلیل که به آنها حق انتخاب داده شده است. علاوه بر این، لاک‌پشت‌ها اگر بخواهند با انسان‌ها تعامل داشته باشند، پاداش دریافت می‌کنند.

راحتی همه حیوانات در نهایت به رفتار انسان محدود نمی شود

اکثر دانش آموزان از همین منطق پیروی می کنند و باغ وحش را انتخاب می کنند. با این حال، داوران مخالفت کردند. لبلند در میان دانشجویان دامپزشکی مقام دوم را کسب کرد. اما یکی از داوران توضیح داد که انتخاب رضایت بخش لاک پشت ها را باید یک اقدام آماده سازی سنگین تلقی کرد. لاک پشت ها با وعده بیسکویت جذب تماس انسانی شدند.

در سناریوهای مربوط به حیوانات اهلی، راحتی مستند در اطراف انسان یک نشانه رفتاری مثبت است. اما وقتی صحبت از حیوانات وحشی می شود، هدف برعکس است: آنها مجبور نیستند خود را با تعامل انسانی وفق دهند. بیسکویت می تواند لاک پشت را «شاد» کند تا جایی که ما حتی می توانیم شادی را ببینیم، اما شادی در نهایت به تشویق مردم محدود نمی شود.