چگونه از سایت های خارجی خرید کنیم؟

مشکلات خرید از سایت های خارجی تقریبا مثل سایت های داخلی است. برای مثال مواردی مانند عدم تطابق محصول با آنچه خریداری کرده اید، تقلب، پرداخت مالیات و عدم اعتبار در سایت خارجی از چالش های این نوع خرید هستند. بنابراین برای خرید خوب از سایت های خارجی باید به نکات بسیار مهمی توجه کنید.

از سایت های معتبر خرید کنید

یکی از مهم ترین نکاتی که باید به آن توجه کنید این است که خرید خود را از یک سایت معتبر انجام دهید. در واقع اگر به این مشکل توجه نکنید، ممکن است پول و اموالی را که برای خرید پرداخت کرده اید از دست بدهید. همچنین ممکن است کالا هرگز به دست شما نرسد یا بعد از ماه ها به دست شما برسد و در نهایت محصولی که از یک سایت دریافت می کنید اصلاً آن چیزی نباشد که سفارش داده اید.

خرید از سایت های واسطه خارجی

نکته دیگری که باید به آن توجه کرد این است که سایت هایی مانند آمازون و ای بی اساسا فروشگاه های واسطه هستند و کالاها یا خدمات دیگران را می فروشند یا محصولات دست دوم می فروشند. بنابراین نتیجه می گیریم که حتی هنگام خرید از آمازون یا eBay، باید درباره تامین کننده یا فروشنده به طور دقیق تحقیق کنید.

توجه به اصل بودن محصول

محصولات تقلبی زیادی در وب سایت های داخلی و خارجی وجود دارد. بنابراین هنگام خرید کالا از سایت های خارجی باید از تقلبی نبودن کالای خریداری شده اطمینان حاصل کنید. اما چگونه می توان از این موضوع مطمئن بود؟ برای اینکه درگیر اجناس تقلبی نشوید، بهتر است آنها را از تامین کننده اصلی خریداری کنید.

به عنوان مثال، اگر می خواهید هدفون های برند سونی را از آمازون خریداری کنید، به خاطر داشته باشید که فروشنده شما باید نماینده سونی باشد. این موضوع در مورد خرید اشتراک برای سایت های خارجی مانند حساب های هوش مصنوعی نیز صدق می کند.

یکی دیگر از راه های اطمینان از اصالت کالا، توجه به قیمت آن است. به عنوان مثال، اگر سایتی محصول مورد نظر شما را با قیمت بسیار کمتری نسبت به سایر سایت ها به فروش می رساند، باید به آن مشکوک باشید، زیرا به احتمال زیاد کالای تقلبی است یا اصلاً محصولی را دریافت نخواهید کرد. . من کلاهم را بر می دارم.

دور کالاهای ممنوعه را خط بکشید

قبل از خرید کالا از سایت های خارجی و ارسال آن به داخل کشور باید به قوانین گمرکی توجه کنید. به عبارت دیگر، طبق قوانین گمرکی، شما از خرید و ارسال برخی کالاها به داخل کشور منع شده اید و در صورت ورود آنها به کشور، حتی ممکن است تحت پیگرد قانونی قرار بگیرید.

به عنوان مثال، خرید و ورود محصولاتی مانند نوشیدنی های غیرقانونی، اسلحه گرم و سایر اقلام به کشور غیرقانونی است. خرید اشتراک سایت های خارجی این مشکل را ندارد اما باید به این نکته توجه کنید که خرید اکانت در سایت های غیرقانونی در ایران جرم است.

نحوه خرید کالا از سایت های خارجی