در سال‌های گذشته، کادیلاک نمونه‌های اولیه‌ی عالی از ابرخودروها ساخته است. برای مثال در سال ۲۰۰۲، کادیلاک مدل مفهومی سین (Cien) را با موتور خورجینی V12 رونمایی کرد. با اینکه این خودرو موتور‌وسط هرگز به خط‌تولید نرسید، برند لوکس جنرال موتورز تسلیم نشده است و قصد دارد ابرخودرو یا حتی هایپرکار عرضه کند.

رئیس طراحی جنرال موتورز، مایکل سیمکو، آشکارا به علاقه‌ی خود به ساخت مدلی پرچم‌دار با کارایی چشمگیر اشاره کرده است. او گفته است که احتمالاً این خودرو تمام‌برقی نخواهد بود؛ اما گزینه‌ی معرفی خودرو تمام‌برقی را هم رد نکرده است.

مدل مفهومی کادیلاک Cien در سال ۲۰۰۲

با‌توجه‌به اینکه خودرو مسابقه‌ای V-Series.R کادیلاک از موتور V8 استفاده می‌کند، ادامه‌ی استفاده از موتورهای احتراق داخلی برای کادیلاک منطقی به‌نظر می‌رسد. همچنین، علاقه‌ی کادیلاک به فرمول یک با برند آندرتی نشان‌دهنده‌ی تمایل استفاده از موتور V6 است.

با وجود سابقه‌ی ساخت نمونه‌های اولیه‌ای مانند Cien و Sixteen با موتور عظیم V16، ایده‌ی ساخت هایپرکار با نشان کادیلاک چندان دور از ذهن به‌نظر نمی‌رسد.

اگر فورد می‌تواند موستانگ GTD را با قیمت ۳۲۵ هزار دلاری بفروشد، چرا کادیلاک نباید وارد این عرصه شود؟ فورد مدل GT را نیز با قیمتی شش‌رقمی عرضه کرد و تمامی مدل‌های آن فروخته شد.