وب سایت نیویورک تایمز در گزارشی اختصاصی به نقل از منابع آگاه نوشت که اپل برنامه های گسترده ای برای حضور در حوزه هوش مصنوعی دارد و در WWDC 2024 به تفصیل آنها را تشریح خواهد کرد.

ظاهرا مدیران اپل نگران هستند که هوش مصنوعی موقعیت آیفون را در بازار موبایل تهدید کند. زیرا این فناوری پتانسیل تبدیل شدن به یک پلتفرم هیجان انگیز و ضربه زدن به اکوسیستم اپ استور را دارد. نیویورک تایمز تصریح می کند که مدیران اپل نگران این هستند که آیفون به یک “آجر” تبدیل شود.

ترس از کاهش سهم بازار آیفون باعث شده تا اپل تغییرات داخلی چشمگیری را برای رقابت با هوش مصنوعی ایجاد کند. اپل برخی از کارمندان خود را به تیم هوش مصنوعی منتقل کرده است تا بیشتر روی این فناوری تمرکز کنند.

ظاهرا اپل تصمیم گرفته است در مراسمی که در ماه ژوئن برگزار می شود، نسخه کاملا جدید و بازطراحی شده دستیار سیری را معرفی کند. به گزارش نیویورک تایمز، «مدیران ارشد اپل» تصمیم نهایی را برای تغییر سیری در اوایل سال گذشته گرفتند.

به گفته منابع آگاه، کریگ فدریگی و جان جیاناندریا (به ترتیب SVP تیم مهندسی نرم افزار و SVP تیم هوش مصنوعی و استراتژی یادگیری ماشین در اپل) چند هفته است که ChatGPT را آزمایش کرده اند تا مکانیسم آن را بهتر درک کنند و بفهمند سیری در چه زمینه هایی ضعیف است.

اپل در سال های اخیر توجه نسبتا کمی به تیم سیری نشان داده است و این موضوع بر عملکرد دستیار صوتی مورد بحث تاثیر گذاشته است. نیویورک تایمز می گوید اپل برای جذب و حفظ محققان برتر هوش مصنوعی با چالش هایی مواجه است.

مقالات مرتبط

اپل می خواهد پروژه های هوش مصنوعی خود را در WWDC 2024 (این رویداد در 21 ژوئن برگزار می شود) ارائه دهد. تمرکز تلاش های اپل نسخه جدید سیری با قابلیت چت خواهد بود.

سیری جدید باید در زمینه هایی مانند تنظیم تایمر، تنظیم رویدادهای تقویم، افزودن موارد به برنامه Reminders و خلاصه کردن متن مفید باشد. اپل می خواهد نسخه جدید سیری را به عنوان یک سرویس امن تر از خدمات هوش مصنوعی رقیب به بازار عرضه کند.

به گفته نیویورک تایمز، گوشی های سری آیفون 16 اپل دارای رم بیشتری برای پشتیبانی کافی از هوش مصنوعی خواهند بود.