گوگل پس از مدت ها انتظار بالاخره از گوشی پیکسل 8a خود با دوربین 64 مگاپیکسلی و پردازنده نسل سوم Google Tensor رونمایی کرد. گوشی با طراحی آشنا برگرفته از سری پیکسل 8.

Pixel 7a گوگل مطمئناً یک گزینه بودجه قابل توجه از طرف گوگل بود که سال گذشته راه اندازی شد. بسیاری از ویژگی‌های سخت‌افزاری جدید را که قبلاً در دستگاه‌های سری A وجود نداشت، به ارمغان آورد. پیش از رویداد گوگل که برای 14 می 2024 برنامه ریزی شده است، این شرکت قبلاً جانشین پیکسل 7a یعنی پیکسل 8a را معرفی کرده است.

Pixel 8a طراحی تازه‌ای دارد و همچنین تمام هوش مصنوعی‌هایی را که قبلاً برای گوشی‌های هوشمند Pixel 8 و Pixel 8 Pro در نظر گرفته شده بود، به ارمغان می‌آورد. Google Pixel 8a در هر دو گزینه ذخیره سازی 128 و 256 گیگابایتی در سراسر جهان در دسترس خواهد بود. این برند با 8 گیگابایت رم برای هر دو نوع حافظه ادامه می دهد

Pixel 8a طراحی تازه ای از شیشه (نمایشگر)، پلی کربنات (پانل های پشتی) و آلومینیوم (قاب) ارائه می دهد. طراحی آن، که در حال حاضر بسیار شبیه به گوشی‌های هوشمند جدیدتر پیکسل 8 و پیکسل 8 پرو است، گواهی IP67 خود را از Pixel 7a نیز حفظ کرده است. ابعاد این گوشی 152.1 x 72.7 x 8.9 میلی متر و وزن آن 188 گرم است.

طراحی جدیدتر و گردتر دارای صفحه نمایش تخت 6.1 اینچی Super Actua است که این برند ادعا می کند اولین دستگاه سری A است که دارای صفحه نمایش است. با این حال، پنل OLED اکنون با نرخ تازه سازی 120 هرتز در مقابل نرخ رفرش 90 هرتز پیکسل 7a به روز می شود. مانند مدل قبلی، صفحه نمایش توسط Corning Gorilla Glass 3 محافظت می شود.

مانند سال گذشته، گوگل تراشه Pixel 8a را به جدیدترین Tensor G3 ارتقا داده است و تعدادی ویژگی را که قبلاً به دلیل Tensor G2 در سری A در دسترس نبودند، از دایره تا جستجو، ویرایش تصویر با هوش مصنوعی (Magic Editor) را به همراه دارد )، پاک کن جادویی صوتی، بهترین عکسبرداری و بسیاری موارد دیگر. این گوشی دارای 8 گیگابایت رم LPDDR5x و حداکثر 256 گیگابایت حافظه UFS 3.1 است.

Pixel 8a با طراحی آشنا وارد بازار شد

استانداردهای ارتباطی شامل Wi-Fi 6، بلوتوث 5.3، NFC، پورت USB Type-C و پشتیبانی از سیستم های ناوبری معمول GPS است. این گوشی تنها فضایی برای سیم کارت فیزیکی به همراه سیم کارت مجازی ارائه می دهد. این گوشی را می توان با حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر یا قفل چهره خریداری کرد.

باتری 4492 میلی آمپر ساعتی این گوشی تامین می شود و دارای شارژ سریع سیمی 18 واتی است. مانند Pixel 7a، Pixel 8a شارژ بی سیم را ارائه می دهد، اما با همان 7.5W.

در مورد دوربین ها، گوگل همه چیز را از مدل قبلی حفظ کرده است. دوربین اصلی 64 مگاپیکسلی (دیافراگم f/1.89) و دوربین 13 مگاپیکسلی (دیافراگم f/2.2) فوق عریض در پشت است. شما همچنین یک دوربین 13 مگاپیکسلی جلویی برای سلفی دارید. پیکسل 8a گوگل اندروید 14 را با تجربه کاربری معمول پیکسل اجرا می کند و قول داده است که هفت سال به روز رسانی نرم افزاری و امنیتی، از جمله Pixel Feature Drops فصلی آن، که ویژگی های نرم افزاری جدیدی را اضافه می کند، ارائه کند.

منبع

به این پست امتیاز دهید