گفته می شود اپل در حال توسعه یک پردازنده سرور هوش مصنوعی با استفاده از لیتوگرافی 3 نانومتری TSMC است و قصد دارد تا نیمه دوم سال 2025 آن را به تولید انبوه برساند.

یک افشاگر کهنه کار، که ادعا می کند ۲۵ سال تجربه در صنعت مدارهای مجتمع دارد و روی پردازنده های پنتیوم اینتل کار می کند، در پستی در Weibo ادعا کرد که اپل برنامه های بلندپروازانه ای برای طراحی یک پردازنده سرور با هوش مصنوعی طراحی کرده است.

TSMC شریک مهم اپل است و تمام تراشه های این شرکت را تولید می کند. لیتوگرافی 3 نانومتری این شرکت تایوانی یکی از پیشرفته ترین لیتوگرافی های موجود امروزی است و در مقایسه با لیتوگرافی 5 و 7 نانومتری، پیشرفت های قابل توجهی در عملکرد و بهره وری انرژی ارائه می دهد.

با طراحی تراشه های سرور هوش مصنوعی، اپل می تواند سخت افزار را به طور خاص بر اساس نیازهای نرم افزاری خود تنظیم کند و به طور بالقوه فناوری پیشرفته و کارآمدتری را ارائه دهد.

گفته می شود هوش مصنوعی اپل به صورت محلی روی دستگاه کار می کند. اما انجام برخی عملیات در فضای ابری اجتناب ناپذیر است. باید دید اپل چگونه از هوش مصنوعی به نفع خود استفاده خواهد کرد.