هر کاربر برای انتقال تصاویر، موسیقی، ویدئو، شماره تلفن و دیگر موارد به اتصال تلفن همراه به لپ تاپ نیاز دارد. در این مقاله با ساده‌ترین راه‌های اتصال تلفن همراه به لپ تاپ آشنا می‌شویم.

با پیشرفت فناوری راه‌های بیش‌تری برای اتصال تلفن همراه به لپ تاپ در دسترس شما قرار گرفته است. اگر کابل در دسترس شما نباشد، می‌توانید از ارتباط وای‌‌فای برای اتصال تلفن همراه خود به لپ تاپ استفاده کنید. آی تی هوم در این مقاله تمام راه‌های ممکن را به شما آموزش می‌دهد.

اتصال تلفن همراه اندروید به لپ تاپ با کابل

برای اتصال تلفن همراه به لپ تاپ با کابل، می‌توانید از انواع کابل USB Type A و USB Type C استفاده کنید. تقریبا تمام لپ تاپ‌های آی تی هوم که در چند سال اخیر به فروش رسیده‌اند، از درگاه Type C پشتیبانی می‌کنند. یکی از ویژگی‌های مهم برخی از لپ تاپ‌ها، امکان Fast Charge از طریق درگاه USB Type C است.

حالا یک طرف کابل را به لپ تاپ و طرف دیگر را به تلفن همراه خود تصل کنید.

پس از اتصال کابل به تلفن همراه، یک اخطار نمایش داده می‌شود که آیا شما اجازه دسترسی به اطلاعات تلفن همراه را صادر می‌کنید؟ برای اجازه دسترسی، گزینه “Allow” را لمس کنید.

شما می‌توانید تلفن همراه خود را به لپ تاپ متصل کنید

بعد از انجام مراحل گفته شده، My Computer را باز کرده و وارد پوشه مربوط به تلفن همراه خود شوید.

اگر تلفن همراه شما با انجام مراحل بالا، به لپ تاپ متصل نشد، شما باید نوع اتصال تلفن همراه به لپ تاپ را تغییر دهید. برخی از تلفن‌های اندروید به شکل پیش فرض تنها خود را شارژ کرده و اجازه تبادل اطلاعات را نمی‌دهند.

پس از اتصال کابل به تلفن همراه، انگشت خود را از بالای صفحه به پایین بکشید تا صفحه Notification باز شود. سپس گزینه USB Connection type را انتخاب کرده و حالت اتصال را از “Charging this Device via cable” به “File Transfer” تغییر دهید.

اتصال آیفون به لپ تاپ با کابل

اتصال انواع مدل‌های آیفون به لپ تاپ نیز به سادگی قابل انجام است. تنها کافی است تا کابل مخصوص تلفن همراه خود را به لپ تاپ متصل کرده و سمت دیگر آن را به آیفون متصل کنید.

پس از اتصال کابل به آیفون، صفحه دستگاه روشن می‌شود. شما باید قفل آیفون را باز کرده و با انتخاب گزینه “Allow” به لپ تاپ اجازه دهید تا به اطلاعات تلفن همراه دسترسی پیدا کند. اتصال آیفون در حالت ابتدایی حتی به نصب آیتونز (iTunes) نیاز ندارد اما برای اتصال کامل دو دستگاه به یکدیگر به نصب نرم افزارهای مختلف نیاز دارید.

اتصال آیفون به لپ تاپ با کمک نرم افزار آیتونز (Itunes)

با کلیک روی این لینک می‌توانید نرم افزار آیتونز (iTunes) را دانلود کنید. اما نرم افزار آیتونز محدودیت‌های زیادی را برای کاربران ایجاد می‌کند. به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم از نرم افزارهای AnyTrans یا ۳uTools استفاده کنید. شما می‌توانید از این لینک نرم افزار AnyTrans را به همراه کرک آن دانلود کنید.

اتصال آیفون و اندروید به لپ تاپ با AirDroid

AirDroid یکی از نرم افزارهای کاربردی برای اندروید و iOS است که کاربران به کمک آن می‌توانند بی‌سیم و با سرعت بالا به تلفن همراه خود متصل شوند. نرم افزار AirDriod به شما اجازه می‌دهد تا از طریق اینترنت و شبکه محلی تلفن همراه خود را به لپ تاپ متصل کنید. در قدم اول، نرم افزار AirDroid نسخه اندروید را از این لینک و نسخه iOS را از این لینک دانلود کنید.

پس از باز کردن نرم افزار AirDroid با یک صفحه شبیه به صفحه بالا رو به رو می‌شوید

بهترین راه اتصال به کمک نرم افزار AirDroid، استفاده از شبکه محلی است. بهترین روش استفاده از شبکه محلی این است که Hotspot تلفن همراه خود را روشن کرده و با لپ تاپ به تلفن همراه خود متصل شوید.

سپس وارد نرم افزار AirDroid شده و گزینه AirDroid Web را انتخاب کنید. پس از انتخاب AirDroid Web یک صفحه مانند تصویر زیر به شما نمایش داده می‌شود.

روش اول ورود به صفحه Web.airdroid.com است که این مسیر از اینترنت برای اتصال دو دستگاه استفاده می‌کند.

روش دوم، اتصال به کمک IP است، در این روش شما با ورود به یک آدرس مانند به تلفن همراه خود دسترسی پیدا می‌کنید. فراموش نکنید که آدرس IP ممکن است بین دستگاه‌های مختلف متفاوت باشد.

پس از اتصال لپ تاپ به Hotspot تلفن همراه، صفحه بالا در بخش AirDroid Web نمایش داده می‌شود

پس از ورود به آدرس آی‌پی یک صفحه مانند تصویر زیر به شما نمایش داده می‌شود. حالا باید به لپ تاپ خود اجازه دهید تا به اطلاعات تلفن همراه دسترسی پیدا کند. برای این کار، گزینه Allow را لمس کنید.

صفحه اصلی نرم افزار AirDroid وب به شکل بالا است

نتیجه گیری

حالا شما می‌دانید که چطور تلفن همراه خود را به لپ تاپ متصل کنید. اتصال انواع تلفن هوشمند اندروید و آیفون به راحتی قابل انجام است. اگر لپ تاپ خود را از آی تی هوم خریداری کنید، در زمان تحویل لپ تاپ می‌توانیم انجام این کار را به شما آموزش دهیم.