به گزارش روابط عمومی ایرانسل، اجلاس وزرای ارتباطات و فناوری اطلاعات کشورهای عضو سازمان همکاری اقتصادی (اکو) در تاریخ 21 و 22 تیرماه 1402 در هتل اسپیناس پالاس تهران برگزار می‌شود، لذا در این جلسه راه‌های مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت. توسعه همکاری های دوجانبه و چند جانبه بین کشورهای عضو و بررسی.

ایرانسل با حضور در نمایشگاهی در این رویداد بین‌المللی، آخرین محصولات، خدمات و دستاوردهای خود را در زمینه‌های مختلف فناوری ارتباطات و تحول دیجیتال به بازدیدکنندگان ارائه می‌کند.

در این نشست و طی جلسات مختلف، وزرا، روسای هیأت‌ها و سایر شرکت‌کنندگان آخرین تحولات مندرج در «استراتژی منطقه‌ای ECO 2025 برای توسعه جامعه اطلاعاتی 2025» که هم افق آینده این سازمان است و هم سازوکارهای آن را مورد بحث و بررسی قرار دادند. برای ادغام ICT منطقه ای آنها بحث خواهند کرد.

معرفی مهمترین خدمات و خدمات قابل ارائه بر اساس آخرین فناوری های ارتباطی از جمله نسل پنجم شبکه تلفن همراه 5G و شبکه نوری (FTTH)، ارائه آخرین دستاوردهای ایرانسل در زمینه تحول دیجیتال و خدمات دیجیتال و همچنین از جمله مواردی است که حضور ایرانسل در نمایشگاه جانبی اجلاس وزرای ارتباطات و فناوری اطلاعات کشورهای عضو اکو را به عنوان معرفی جدیدترین نسل سیم کارت های ایرانسل رقم زد.

ایرانسل به عنوان اولین اپراتور ارائه دهنده 5G و رکورددار سرعت و تعداد سایت های 5G در ایران، برنامه کلی «تحول دیجیتال» را برای توانمندسازی جامعه ایرانی در سبک زندگی دیجیتالی در دستور کار خود قرار داده است. نقش کلیدی تا کنون در گسترش زیرساخت های ارتباطی کشور برای خدمت به عنوان هسته مرکزی تحول دیجیتال. نقشه راه و چشم انداز ایرانسل، گسترش این نقش از طریق توسعه نسل پنجم زیرساخت اینترنت و شبکه نوری و همچنین ورود تاثیرگذار و قدرتمند به لایه های پلت فرم و تمرکز بر مدیریت و رهبری اکوسیستم دیجیتال همراه با سرمایه گذاری در هوش مصنوعی است. ، ابرداده، رایانش ابری و غیره

هدف راهبردی ایرانسل انتقال از یک اپراتور ارتباطی (تلکو) به یک شرکت فناوری (تککو)، حرکت در لبه فناوری و تبدیل شدن به یکی از بازیگران اصلی تحول دیجیتال در منطقه و همچنین توانمندسازی سه سطح کاربران است. یعنی مشترکین، شرکت ها و دولت با ارائه ابزارها، بسترها و راهکارهای دیجیتالی در زمینه های مختلف که شامل شرکت در رویدادهای بین المللی و منطقه ای است.

نشست وزرای ارتباطات و فناوری اطلاعات کشورهای عضو سازمان اکو در تاریخ 21 و 22 تیر 1402 از ساعت 8 صبح تا 20 در هتل اسپیناس پالاس تهران برگزار می شود.