شیائومی به توسعه خط تولید خود ادامه می دهد. تقریباً هر هفته، این شرکت چندین مدل جدید را معرفی می کند که طیف وسیعی از محصولات را ارائه می دهد و تقریباً نیاز هر کاربر را برآورده می کند.

با این حال، مهم نیست که غول فناوری چینی اخیراً چه چیزی رونمایی کرده است، علاقه مندان به فناوری در درجه اول بر یک مدل متمرکز هستند: شیائومی 14 پرو آینده. اگرچه اطلاعات زیادی در مورد این گوشی منتشر شده که انتظار می رود تا پایان سال منتشر شود، اما اطلاعات قطعی زیادی وجود نداشت.

زمانی که کیس Xiaomi 14 و 14 Pro به دست تیم Gizmochina رسید، این تغییر کرد. همانطور که می دانید لو رفتن قاب گوشی های هوشمند قبل از عرضه به یک سنت تبدیل شده است. دلیل اصلی این امر آن است که مدل های ساختگی دستگاه ها مدت ها قبل از معرفی برای تولیدکنندگان ارسال می شود.

به این ترتیب، تا زمان عرضه، کاربران در سراسر جهان می توانند قاب های مورد نظر خود را برای محافظت از گوشی خود خریداری کنند. اخیراً، پرونده Xiaomi 14 و 14 Pro توسط تیم Gizmochina به دست آمده است. وقتی برای اولین بار به کیس نگاه می کنیم متوجه می شویم که زبان طراحی سری 14 شیائومی بسیار شبیه به سری 13 به نظر می رسد.

مانند همیشه، یک صفحه نمایش کامل در جلو وجود خواهد داشت. طراحی عقب که در سال های اخیر شاهد تغییراتی بوده، دارای یک ماژول دوربین در گوشه بالا سمت چپ خواهد بود. علاوه بر این، شاهد چهار حفره دوربین در قاب هستیم. مدل سال گذشته فقط سه دوربین داشت. امسال، این تعداد ممکن است به 4 افزایش یابد، یا ممکن است دوباره این فضا برای لوگو لایکا خالی بماند.

علاوه بر این، تنها تغییر در سمت دوربین نیست. جزیره ای که ماژول ها را در خود جای داده است، مساحت بیشتری را اشغال می کند و احتمالاً کمی ضخیم تر است. بر این اساس می توان گفت که می توان انتظار تغییرات قابل توجهی در عملکرد دوربین داشت. جدای از آن، به نظر می رسد سایز شیائومی 14 پرو کمی کوچکتر از 13 پرو باشد. همچنین، با قضاوت در مورد، می‌توان گفت که این سری احتمالاً طراحی صاف و تیزتری خواهد داشت.

گوشی شیائومی 14 با طراحی جذاب

متأسفانه، همه چیز در مورد سری 14 شیائومی مثبت نیست و این دو مدل از یک جنبه تفاوت قابل توجهی دارند. بر اساس موارد، می‌توان گفت که Xiaomi 14 Pro دارای بلندگوهای دوگانه بر روی قاب است، در حالی که استاندارد 14 ممکن است از بلندگوی تماس همراه با یک بلندگوی پایین برای رسیدن به صدای استریو استفاده کند. البته این بهتر از داشتن یک بلندگوی واقعی است.

در دیگر خبرها شیائومی با عرضه سری پد 5 شیائومی طی سال 2021 دوباره وارد دسته تبلت ها شد. این دستگاه ها با رابط کاربری MIUI 12.5 مبتنی بر اندروید 11 معرفی شدند. در حال حاضر، آنها MIUI 14 مبتنی بر اندروید 13 را در همه بازارها دارند. بر اساس یافته‌های جدید، این محصولات در آینده نزدیک به‌روزرسانی MIUI 15 را دریافت خواهند کرد. شیائومی می گوید که این شرکت در حال توسعه بیلدهای MIUI 15 برای سه مدل اصلی شیائومی Pad 5 است. اینها عبارتند از شیائومی پد 5، شیائومی پد 5 پرو وای فای و شیائومی پد 5 پرو 5G.

با این حال، به‌روزرسانی MIUI آتی برای این تبلت‌ها، نسخه اندروید را ارتقا نمی‌دهد. به عبارت دیگر، آنها آپدیت اندروید 14 را دریافت نخواهند کرد. جای تعجب نیست زیرا شیائومی برخلاف سری Xiaomi 11T و Xiaomi 11 Lite NE 5G که در همان سال عرضه شدند، وعده سه نسخه ارتقاء سیستم عامل را برای آنها نداده است.

از آنجا که مصرف کنندگان تبلت ها برای مدت طولانی تری نسبت به گوشی های هوشمند از آنها استفاده می کنند. به هر حال، پشتیبانی نرم افزاری در تبلت های شیائومی به مراتب بهتر از قبل است، اما هنوز کافی نیست. برای کسانی که نمی‌دانند، تبلت‌های قبلی شیائومی عموماً یک به‌روزرسانی MIUI دریافت کردند و هیچ به‌روزرسانی اندرویدی دریافت نکردند.

در مقایسه با سایر OEM های چینی، شیائومی در اتخاذ پشتیبانی نرم افزاری بهتر کند است، به عنوان مثال، به تازگی 4 بروزرسان سیستم عاملی را برای گوشی های هوشمند منتخب اعلام کرده است در حالی که رقبا چنین تغییراتی را در سال گذشته انجام داده اند.

منبع

به این پست امتیاز بدید