شیائومی رابط کاربری HyperOS را سال گذشته معرفی کرد تا از MIUI فاصله بگیرد. از آن زمان، HyperOS برای برخی از مدل‌های گوشی شیائومی منتشر شده است؛ اما همچنان اکثر دستگاه‌ها این رابط کاربری مبتنی‌بر اندروید را ندارند.

براساس اعلام کانال تلگرام وابسته به شیائومی، رابط کاربری هایپر او اس دردسترس گوشی Redmi Note 11 Pro 4G قرار گرفته است. این گوشی که در سال ۲۰۲۱ با MIUI 13 و سیستم‌عامل اندروید ۱۱ روانه‌ی بازار شد، به پردازنده‌ی هلیو G96 مدیاتک مجهز است.

بررسی‌های اولیه نشان می‌دهد که HyperOS در گوشی ردمی نوت ۱۱ پرو برخی تفاوت‌ها با همین رابط کاربری در گوشی‌های پرچم‌دار شیائومی دارد. مهم‌ترین تفاوت این است که گوشی یادشده از نسخه‌ی اندروید ۱۳ رابط کاربری HyperOS استفاده می‌کند. همچنین، از انتشار اندروید ۱۴ برای ردمی نوت ۱۱ پرو 4G خبری نخواهد بود.

مقاله‌های مرتبط

در‌حال‌حاضر، به‌روزرسانی HyperOS صرفاً دردسترس کاربران Mi Pilot قرار دارد و به‌صورت عمومی منتشر نشده است. به‌روزرسانی مذکور جدیدترین پچ امنیتی سیستم‌عامل اندروید را وارد ردمی نوت ۱۱ پرو 4G می‌کند. این گوشی در زمان خودش جزو بهترین گوشی های میان رده بود.

شیائومی سابقه‌ی خوبی در انتشار به‌روزرسانی ندارد و این موضوع در یک سال اخیر بیش‌از‌پیش در مرکز توجه قرار گرفته است؛ خصوصاً به این دلیل‌ که سامسونگ عملکرد درخشانی از خود نشان داده. یکی از تصمیمات بحث‌برانگیز شیائومی، انتشار رابط کاربری با دو نسخه‌ی متفاوت از سیستم‌عامل اندروید است.