گوگل پیش از این امکان انتقال تصاویر از طریق پورت USB-C را در گوشی های پیکسل خود ارائه نکرده بود، اما ظاهراً سیاست خود را تغییر داده و قصد دارد این ویژگی را در به روز رسانی نرم افزاری ماه آینده برای گوشی های سری Pixel 8 فعال کند.

Pixel 8a، Pixel 8 و Pixel 8 Pro از پردازنده Tensor G3 خود گوگل استفاده می کنند و بسیاری از اجزای داخلی را به اشتراک می گذارند. گوگل پورت USB-C را در هر سه گوشی پیکربندی کرده است تا بتواند سیگنال تصویر را از طریق کابل USB-C منتقل کند. اما این قابلیت توسط نرم افزار غیرفعال شده است.

هیچ یک از گوشی‌های سری Pixel 8 به طور پیش‌فرض دارای قابلیت انتقال تصویر USB-C نیستند. گوگل این قابلیت را در دومین نسخه بتا QPR2 اندروید 14 برای پیکسل 8 و پیکسل 8 پرو فعال کرد.

مقالات مرتبط

به طور پیش‌فرض، Google Pixel 8a دارای ویژگی انتقال تصویر USB-C نیست، اما طبق گفته Android Authority، گوگل این ویژگی را در به‌روزرسانی پایدار ژوئن برای گوشی‌های سری Pixel 8، از جمله 8a، فعال می‌کند.

معرفی انتقال تصویر خبر خوبی برای کاربران و توسعه دهندگان Pixel 8a است، زیرا نشان می دهد که مدل میان رده جدید گوگل احتمالاً در نهایت نسخه جدیدی از عملکرد دسکتاپ اندروید را دریافت خواهد کرد.