جیپ کراس اوور الکتریکی لوکس و جذاب خود با نام Wagoneer S را در آمریکا معرفی کرد. خودروی جدید جیپ بر روی پلت فرم STLA-Large گروه Stlantis ساخته شده و 600 اسب بخار قدرت و 836 نیوتن متر گشتاور تولید می کند.

Wagoner S از باتری 100.5 کیلووات ساعتی استفاده می کند که جیپ ادعا می کند برد بیش از 300 مایل را فراهم می کند. جیپ اطلاعاتی در مورد سرعت شارژ باتری ارائه نکرده است. اما گفته می شود با یک شارژر 350 کیلوواتی قابل شارژ است. جیپ می گوید باتری Wagner S را می توان با استفاده از سریع ترین شارژرهای DC از 20 تا 80 درصد در 23 دقیقه شارژ کرد.

جیپ

واگنر S ظاهری بسیار متفاوت با واگنر معمولی دارد و با طول 4.88 متر کمی کوتاهتر از واگنر بنزینی است. ستون D مشکی باریک و ارتفاع پایین تر شیشه های جانبی ظاهری شبیه رنج روور به جیپ جدید داده است.

جیپ
جیپ

طراحی جدید واگنر S ضریب درگ را به 0.29 رسانده است که کمتر از هر SUV دیگری است. جلوپنجره نمادین جیپ هنوز حفظ شده است. اما با توجه به برقی بودن خودرو فقط کاربرد تزئینی دارد. جلوپنجره مجهز به چراغ هایی است که در شب ظاهر جذاب تری به خودرو می بخشد.

فضای داخلی کابین مملو از تکنولوژی مدرن است. راننده، سرنشین جلو، سیستم اطلاعات سرگرمی و کنترل های تهویه مطبوع دارای صفحه نمایش مجزا هستند که مجموعاً 45 اینچ است. Launch Edition از یک سیستم صوتی اختصاصی با 19 بلندگو استفاده می کند.

به لطف گشتاور بی‌درنگ موتورهای الکتریکی، واگنر S می‌تواند تنها در 3.7 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برسد که سریع‌تر از جیپ گرند چروکی تراک‌هاوک 707 اسب بخاری است.

بیانیه جیپ چیزی در مورد قابلیت های آفرود واگنر S نمی گوید. موضوعی که شاید نشان دهد کراس اوورهای برقی بر خلاف مدل های بنزینی قابلیت آفرود را ندارند. قیمت خودروی جدید جیپ در نسخه پایه از 72 هزار دلار شروع می شود.