رابط کاربری OxygenOS 15 که نسخه سفارشی سازی شده اندروید 15 خواهد بود، ویژگی های جذابی را برای تعداد زیادی از مدل های گوشی وان پلاس به ارمغان می آورد.

اندروید 15 در حال حاضر در مرحله آزمایشی است و چند ماه دیگر طول می کشد تا گوگل به طور رسمی نسخه پایدار خود را منتشر کند. برخی از کاربران OnePlus در آینده ای نه چندان دور اندروید 15 را با OxygenOS 15 دریافت خواهند کرد.

گوشی هایی که احتمالاً اندروید 15 دریافت خواهند کرد عبارتند از: OnePlus 12 و OnePlus 12R، OnePlus 11 و 11R، OnePlus 10 Pro، 10T و 10R، OnePlus Nord 3، Nord CE 3 و Nord CE 3 Lite، OnePlus Plusd Open و OnePlus.

لیست دستگاه ها بر اساس تعداد به روز رسانی هایی که هر محصول دریافت می کند، پیش بینی می شود. تاریخ دقیق انتشار نسخه پایدار اندروید 15 مشخص نیست، اما احتمالا در ماه اکتبر و همزمان با معرفی سری پیکسل 9 گوگل معرفی خواهد شد.

OnePlus به کاربران گوشی های پرچمدار خود اجازه می دهد تا سیستم عامل جدید را قبل از عرضه رسمی آن امتحان کنند. نسخه فعلی اندروید 15 ممکن است دارای اشکال باشد. بنابراین نصب آن برای اکثر کاربران توصیه نمی شود.

بهترین ویژگی‌های موجود در پیش‌نمایش برنامه‌نویس اندروید 15 و نسخه بتا آن شامل پشتیبانی از ارتباطات ماهواره‌ای برای سرویس‌های پیام کوتاه و RCS، اشتراک‌گذاری جزئی به جای اشتراک‌گذاری کل محتوای صفحه، زمان‌بندی اعلان‌ها، کنترل لرزش روی صفحه‌کلید به صورت یکپارچه برای همه است. برنامه‌ها، و تعریف اعلان‌های حساس برای آن توسط سایر برنامه‌ها از خواندن جلوگیری می‌شود.

اندروید 15 ممکن است با معرفی یک API جدید به نام Powered Off Finding، امکان پیدا کردن گوشی در حالت خاموش را اضافه کند.